Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 1. juni 2014

Den første sommerdag

1. juni og mon ikke dagen her har været den første sommerdag. Vi har i hvert fald nydt dagen i haven i let sommertøj og har både slappet af med bøger og kaffe og fået lavet lidt i haven.

De afblomstrede geranium Samobor blev klippet ned og en del af akelejerne var også færdige og trængte til at blive klippet ned.

Vandkanden blev også motioneret her efter aftensmaden, som selvfølgelig blev indtaget ude i haven. Mange af de nyplantede roser og clematis fik en ordentlig kande vand, det er nødvendigt efter sådan en varm dag.

Jeg tog lidt billeder her ved 21-tiden - så her kommer lidt blandet (også billeder jeg tog i går).

Dammen præsenterer sig utroligt frodigt lige nu. Vi elsker denne plet i haven.










Nogle akelejer er afblomstret, andre er i fuld gang og netop kommet i blomst.


Hvilken alsidighed der er inden for akeleje-verdenen...





Den mørke stjerneskærm er også i fuld blomst, den er da dejlig :)





Frühlingsduft  - igen...igen.






Denne er til Lisbeth.... som du kan se, overlevede den smukke digitalis at blive gravet op i Høneballehaven og komme med hjem til os - tusind tak - den er så smuk.


















Dronningebusken er også smuk i år.

Den står ved siden af alle Frühlingsdufterne og de lapper lidt ind over hinanden, det er ikke noget dårligt match.



Mange af roserne er ved at komme i blomst, det er virkelig dejligt. Det må der komme billeder af en anden dag.

Håber I har nydt denne skønne søndag i haverne.

8 kommentarer:

  1. Sikke skønne billeder - der er meget frodigt ved jeres dam, dejligt med vand i haven. Jeg synes, det er så svært at klippe ned! Også selv om at jeg ved, det bliver godt igen....

    SvarSlet
  2. Ja sikke en dejlig sommerdag, selvom den første del af dagen blev tilbragt på arbejdet, nåede jeg hjem i haven og fik studeret det hele. Sikke et dejligt billede med lupinerne i forgrunden, frodigt og harmonisk :-)

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder fra jeres blomster rige have. Vand i haven er også skønt :-)

    SvarSlet
  4. Var også i haven hele dagen. Sikke skønne sommerdage vi har haft. Er også begyndt at klippe ned. Dronningebusken nyder jeg også.

    SvarSlet
  5. Hvor ser det skønt ud, dejligt at digitalisen overlevede turen fra mig, jeg har så mange, det får I så også nu. Tak for billedet :)
    Knus

    SvarSlet
  6. Du har den dejligste have, og hvor havedammen smuk. Jeg priser mig lykkelig for min regnvandstønde i disse dage - haven savner en dag med regn :)

    SvarSlet
  7. Hej Ulla.Hvor ser der bare skønt ud i jeres dejlige have..............er vild med billede nr.3.
    Det er bare SÅ smukt.
    Din mørke stjerneskærm er fantastisk...........flot farve.
    Og en imponerende dronningebusk.
    Fik to skønne digitalis af Gitte............den ene er pink-den anden ligesom din.
    Har fået en lille byge her sidst på dagen..........lidt er bedre end ingenting........for der er godt nok tørt.Glæder mig til torsdag...........bare det nu holder tørvejr.
    Knus Jette

    SvarSlet
  8. Tak for jeres søde kommentarer.... småkagerne skal bages nu, så ikke flere kommentarer her til jer, men tak :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.