Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 18. august 2019

Besøg hos græssernes dronning - Jeannett Fruergaard



Motiverne stod i kø i går da vi havde lagt kursen mod Stoholm-området for at besøge Jeannetts flotte sensommer have.
Det var sidste weekend med Åben Have hos hende, så jeg havde længe haft planlagt at besøge haven sammen med Gitte fra MajasArv.

Det regnede da vi først ankom, men iført gummistøvler, regnjakke og paraply kom vi fint rundt i haven.

Derefter en kaffepause i den hyggelige garage, som på fornemste vis er omdannet til kaffestue med flot pynt af tørrede blomster og et utraditionelt møbelarrangement - virkelig smart.

Her fik vi også en hyggelig sludder med Jeannett.

Så kom solen sandelig frem og vi måtte ud på en haverunde igen, for vi havde ikke nået det hele.

Jeg er totalt begejstret for bedene med græsser og solhatte, som også rummer solbrud, pileurt, mandstro og andet.

De hvide bede var også forrygende flotte - ja, faktisk var der slet ikke noget, som jeg ikke var begejstret for.

Her er billeder i lind strøm:


Landlig idyl:  Hvide borde og bænke og en vild blomstereng ved siden af og så hele frugtlunden som kulisse.


For enden af skærehaven er der mulighed for at tage et hvil og betragte herlighederne.


Lidt fra skærehaven. Jeannett dyrker en masse - som i EN MASSE sommerblomster, som hun binder buketter og kranse af - meget fint og dygtigt.






Så er vi kommet ind i den store del af haven med de store græs- og staudebede.
Forrygende flot, altså :)









Her er lidt fra de hvide bede.





Til slut lidt fra allén, som er så fin.
Lige nu er der lodden løvefod, kæmpestore hortensia Annabelle, græsser og russisk kulsukker (som ikke findes så mange steder i Danmark) - og for enden den berømte blå havelåge.
Om foråret blomstrer her guldregn og lilla allium sammen med euforbia og lodden løvefod mm.

Hvordan pokker får jeg plads til sådan et lille hjørne i min have - gad godt !






Tak fordi du åbnede havelågen :)

Med os hjem fik vi købt 1 stk. russisk kulsukker og 2 stk græs "Fairy Tails". Det glæder jeg mig til at få plantet når vi skal lave et Jeannett-hjørne i vores have.




18 kommentarer:

  1. Ja det er flot, der kan jeg ikke være med, det er for store projekter for mig, men jeg er nu også godt nok tilfreds med den have jeg har. Man kan godt se, at Kjeld Sloth har en finger med i spillet både i denne og i Susannes have.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, havearkitektens design skinner igennem, men hvad gør det - jeg er helt vild med det og jeg tror også at Jeannett har sat sit eget præg på det.
      Bare vi er tilfredse med egne haver, men hvor er det skønt at komme ud at se noget andet end ens eget.
      Knus

      Slet
  2. Hej Ulla, Ja det var en smuk og dejlig have, med masser af lækre plantekombinationer. Jeg har plantet min kulsukker og min Fairy Tails. Købte også en anden græs med rødlige blade. Tak for en dejlig tur. Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, selv tak - jeg syntes det var så hyggeligt at følges - det må vi gøre igen.
      Haven her var super flot og jeg var så vild med den.
      Knus

      Slet
  3. Å så vackert! Tack för jag fick följa med på turen :) Prydnadsgräs är så vackra.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så velkommen :) Ja, hendes prdnadsgräs var meget, meget fine.

      Slet
  4. Hej Ulla.
    Tak for nogle flotte billeder fra Jeanett Fruergaards have. Jeg er helt enig med dig i alt hvad du skriver. Jeg besøgte selv haven sidste weekend og synes, at haven er noget helt særligt.
    Kh Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor godt, Lis - men det skulle vi da have planlagt lidt, hvad ?

      Slet
  5. Stor og flott hage!
    Fantasirikt bord.
    Morsomt at du viste bilder fra dette.
    Ha en fin uke.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ugen er gået hurtigt, håber din har været fin. Jeannetts ide med bordet var meget originalt, så fint.

      Slet
  6. Åh, hvor er der altså helt vildt PÆNT! Jeg gad godt have set den have, men det er bare for langt væk for mig. Så er det jo godt at jeg kan se dine dejlige billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du nød turen, Nana - jeg syntes også bare så godt om den have.

      Slet
  7. Så vackert! Jättefint och inspirerande...kul att se :)
    Kram från Titti

    SvarSlet
  8. For en vakker hage du har besøkt, masse inspirasjon der!
    Ha en fin dag,

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så sjovt og inspirerende at komme ud at se andre og større haver. Dejligt at du nød turen.

      Slet
  9. Den have den SKAL ses og er på min liste, mon ikke jeg når det engang :o)

    Knus

    SvarSlet
  10. Takk for at du tok oss med på turen:-)
    Denne hagen har vi ikke besøkt, men jeg tenkte raskt, at her må Kjell Slott hatt en finger med i spillet. Det er gjenkjennelig.
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.