Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 5. juni 2014

Regn over Kolding

Det startede med småregn mens vi stod i kø for at komme ind i Geografisk Have....   men snakken gik jo lystigt og vi glædede os bare til at komme ind og sætte pavillonen op og komme ud at kigge før vi skulle mødes med nye og gamle havebloggere.


Så havde vi faktisk lidt tørvejr og vi kom lidt rundt at se på de mange stande med planter og alverdens lækre ting til haven mm.

Men så kom der regn.

Hurra for pavillonen og paraplyer og gummistøvler...

Til trods for det uhumske vejr mødte der pænt mange havebloggere op og det var virkeligt hyggeligt at hilse på jer. Måske fik jeg ikke snakket med alle, men alle fik i hvert fald snakket med nogen og det var jo hovedformålet.

Her er lidt billeder - uden dog at gå alt for tæt på nogen.

Så er vi næsten klar til at de åbner, vi har ventet lææææænge.









HAVEFOLKET havde også en stand og det var virkelig hyggeligt at møde Lene og Marianne, som gjorde en stor indsats for at udbrede kendskabet til HAVEFOLKET.

Her er billeder fra deres fine stand.




























Allerede først på eftermiddagen tyndede det ud i folk, det regnede fortsat.




Vi pakkede sammen ved 14.30 tiden - håber ikke at nogen gik forgæves...

Tak for en hyggelig dag til jer allesammen og ikke mindst dig, Jette

Jeg er med igen næste år, hvis nogen kan sørge for solskin :)

25 kommentarer:

  1. Lidt regn skal ikke skræmme mig fra at komme igen næste år. Havde penge med hjem, men dog også en del planter. Tak for en hyggelig dag og en hyggelig afslutning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak, det var virkeligt hyggeligt at se jer igen. Tænk at have penge med hjem igen, det havde vi også, er aldrig sket før...

      Slet
  2. Vi var først deroppe omkring 14.30, så der var ikke mange dryp tilbage. Fik da fyldt klapvognen med planter, så det var ikke helt skidt ,-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tulle, jeg er ked af hvis du gik forgæves, men godt at du kom rundt og fik handlet i nogenlunde tørvejr. Måske vi ses til næste år :)

      Slet
  3. Selv tak - det var hyggeligt men meget vådt. Selvfølgelig kommer vi igen næste år, havefolk er ikke sådan at slå ud :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop :) Og nu håber jeg altså at det har regnet på Samsø. Her fredag formiddag står det ned i stænger hos os, og vi behøver vist ikke mere regn nu... Tak for sidst :)

      Slet
  4. Skønt og hyggeligt ser det ud Ulla - dejligt at høre at det var en god dag trods udfordringerne med regnen. Næste år skinner solen ;0)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget hyggeligt, og vi savnede dig, men måske næste år:)

      Slet
  5. Jeg fik købt mere den sidste time hvor regnen var dryppet af, end i de første timer hvor de øsede og fingrene var våde og følelsesløse. Faktisk blev det så pænt at vi gik en tur ned for at se roserne i haven - de var bare SÅ skønne at skue.
    Men jeg holdt budgettet - og kom hjem med en flok gode planter - nogle af dem fik jeg plantet samme aften, vejret blev fint og jorden var våd og god.
    Hyggeligt at hilse på dig/jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina, hyggeligt at møde dig - det var da godt at du var udholdende og fik handlet i nogenlunde tørvejr og ja, nu kan vi plante i god og våd jord, det er jo heller ikke dårligt.

      Slet
  6. Jeg tror I havde en dejlig dag trods regnen;-) Men jeg håber at det holder tørt til næste år. Jeg overvejede, at komme i år. Men det er ret langt, at tage hvis man ikke rigtig skal have noget.
    Knus Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad os se på det næste år, der var faktisk flere fra Sjælland som havde lavet en kombi-tur ud af det med overnatning og besøg flere steder.

      Slet
  7. Det ser hyggeligt ud, og det var godt I have husket paraplyer og gummistøvler! Dejlige billeder fra jeres haveblogtræf.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er altid sjovt at få sat ansigt på folk man kun kender fra bloggen, og havesnak er bare hyggeligt.

      Slet
  8. Trods regnvejret ser det da hyggeligt ud. Godt der findes paraplyer og gummistøvler.
    Tak for de fine billeder.
    Ha´ en god pinse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget hyggeligt og de fleste var jo godt påklædt med regnjakke og paraply. God pinse til dig :)

      Slet
  9. Det ser hyggeligt ud og det er jo altid dejligt at få en god havesnak med kyndige havefolk!
    Synd at det regnede så meget - I måtte gerne sende regnen østpå - men det blev ved de mørke skyer, desværre.
    Dejligt med billeder, så vi kan følge lidt med her fra sidelinjen! TAK

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du læser med :) Ja, vi har pustet og pustet til de regnskyer, men de blev ved os hele dagen i dag, indtil ca. kl. 16 - så nu behøver vi ikke mere vand.

      Slet
  10. Vådt var det sandelig, men som andre også siger så skræmmer det ikke en garvet havequinde eller mand! Samme sted og samme tid næste år, jeg er med! :o)

    SvarSlet
  11. Jeg ville også bare gerne have været med! Det var da også planen, men utidige småbørn og regn ændrede på sagen. Jeg er ny læser og "kommentator" på nogle få blogs.(CD er mit daglige "fix") så nu har jeg et års tid til at lære jer at kende "the blog-way", og så håber jeg på at få mulighed for at se jer i virkeligheden næste år. Ved du om der er nogen bloggere, der har matrikelnr. i nærheden af Kolding? Mange hilsner fra Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene, velkommen til. Forhåbentlig får du mulighed for at deltage næste år, det er faktisk meget hyggeligt at få sat ansigt på nogle af dem man læser med hos.
      Fru Friis bor i Kolding.

      Slet
    2. ja, det skal bare lykkes at være med næste år.

      -og i mellemtiden har jeg også fundet frem til Fru Friis' blog.

      Slet
  12. Kære Ulla.
    Sikke en fornøjelse det var at hilse på dig og gemalen. Syntes det er et fantastisk initiativ med blogtræffet, og jeg glæder mig bestemt til næste år, hvor jeg nok skal love at bestille høj solskin. Min have fik alt det regn, den havde brug for, og mere til dagen efter. Derfor er de smukke indkøb heller ikke blevet sat i jorden endnu.
    Mange hilsner fra Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Heike, tak for det - det var rigtigt dejligt at hilse på dig, selvom man altid synes at man ikke får snakket nok med de forskellige. Vi ses til næste år - nu er du hermed udnævnt til officiel vejrkoordinator til dagen.
      Mon ikke du har fået plantet nu? Det viser du vel på bloggen.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.