Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 1. juni 2014

Mageløse natvioler

Vores natvioler var meget længe om at komme i blomst, og som tidligere fortalt er de meterhøje, godt og vel nogle af dem.

Men hold op, for en dejlig plante vi har fået introduceret i haven, det har jeg ikke fortrudt.

Lækker farve og skøn duft og så står de faktisk godt til deres forskellige omgivelser her i haven.


































15 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    Natvioler er også ret nye for mig, den har frøsået sig selv her, i den hvide version.
    Og hvilken frodighed! Din virker noget højere end min og med endnu flere blomster. Men det gør jo bestemt ikke noget:)

    Ha en dejlig søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. De er omkring 1,60 høje, de højeste - til sidst troede jeg slet ikke de ville holde op med at gro og give sig til at blomstre, men der kom gang i blomsterne alligevel.

      Slet
  2. Sikke nógle kæmper - duften må være overvældende.

    SvarSlet
  3. Hej Ulla
    Smukke velduftende kæmper der tager sig helt fantastisk ud.
    I min have er de også dukket op i år, det er flere år siden jeg sidst har haft dem, men de er så hjerteligt velkomne ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo nok det, jeg tænker.... at jeg ikke har dem til næste år medmindre jeg sår nogle nu og planter ud næste år... Nu vil jeg jo slet ikke undvære dem.

      Slet
  4. Hej Ulla.Hvor er den smuk din natviol..........fantastisk farve.Jeg har en stor hvid i mit lille trekants bed ved min pergola.Og jeg aner ikke hvor den kommer fra,Selvsår de sig?
    Har måtte sætte to staudestøtter op for at holde på den.
    Måske skulle vi bytte farver?............er der noget du kunne tænke dig fra min have........så sig bare til.God søndag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes også selv at den er virkelig smuk. Du kan få nogle småplanter af den når vi ses næste gang :) Jeg er sikker på at de selvsår sig, du må gerne tage en hvid med til mig, hvis muligt.

      Slet
  5. Jeg har også fået 2 selvsåede lilla i min have. Vidste ikke hvad det var indtil de blomstrede. De er bare skønne og må meget gerne komme igen. Dine er meget store og flotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er faktisk højere end mig ::))
      og skulle gerne komme igen, men de er da vist to-årige ?

      Slet
  6. Så smukke de er! Jeg har ikke natviol, men ønsker mig nogle :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå... de er også længeblomstrende.

      Slet
  7. Hvor ser de flotte ud.
    Mine er også begyndt at blomstre nu :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. hmmm... en skøn duft der er hos dig i haven også, Lene :)

      Slet
  8. Hej Ulla
    De er også nye her hos mig. Frøene kom fra en blandede frøpose, så de er både hvide og lilla. Her er de også ret høje. Næste år skal de plantes bagerst i bedene. For jeg er så dårlig til at fjerne flotte planter, bare fordi de ikke passer ind.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.