Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 9. juni 2014

Her er buketten.....


I forrige indlæg skrev jeg om hvordan jeg havde plukket blomster til buketter i morges.

Birgitte ville gerne se dem, så værs'go, her er buketterne:

Fotograferet i det bløde aftenlys i "have-atelieret"...


Lodden løverod, langsporet gul akeleje og lidt blå Jacobsstige

Bjergknopurt, geranium Platypetalum, Blå Jacobsstige, blå dusksalvie

Rose "Winchester Catherdral", geranium Platypetalum, bregner, afblomstret Allium


Hvor føler man sig bare rig, når man kan gå ud i haven og plukke ind til buketter som disse. Og sommeren er jo ung endnu...




Er der andre, som vil vise buketter fra egen have?


8 kommentarer:

  1. Smukke sammensætninger - og ææææælsker den gule Akeleje

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Det er bare skønt at kunne gå ud i haven og lave dejligt buketter.........gør det for sjældent.
    Den gule akeleje gør bare hele forskellen.
    Har endeligt fået lavet et indlæg fra Kolding og min have..............vi har bare været i haven hele dagen.Og er lidt brugte lige nu.
    Men skønt vejr vi har haft i dag.God aften til jer knus Jette

    SvarSlet
  3. Hej Ulla
    Dejlige buketter du har lavet. Det er noget af det bedste at lave buketter af alle de skønne blomster, som er i haven lige nu.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
  4. Sikke mange og fine buketter! Jeg har også plukket en buket i dag - den kommer på bloggen onsdag.

    SvarSlet
  5. Dear Ulla,
    what a lovely bouquet! With all the freshness of the young summer we have!
    Thank you for sharing
    Elisabeth

    SvarSlet
  6. Ja jeg har konstateret, at når bare der er blomster nok at tage af, så er det nemt at lave buketter, det har aldrig været min ekspertise. I morges plukkede jeg en fin buket til min zoneterapeut, jeg håber den holdt. Jeg fik desværre ikke taget billeder.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  7. Dine buketter er dejlige :-)
    Hos os var det H.J. der plukkede en buket til havebordet i dag.

    SvarSlet
  8. Hej Ulla
    Helt fantastiske buketter du har lavet, så smukke og afstemte i farverne ;). Den gule akeleje er så skøn.
    Her står også små buketter og hygger, den luksus og glæde ved at finde smukke blomster til vaser, vil jeg ikke undvære ;)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.