Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 1. juli 2018

Blogtræf hos Susanne/Solbakken


Der er masser af stikord fra dagens havebesøg hos Susanne med bloggen Solbakken....  f.eks.:

  • Blå himmel
  • En sø
  • En mur
  • Hække
  • Et solur
  • En model
  • En traktor
  • Et grisetrug
  • Et løvehoved
  • En rusten hejre
  • En sofagynge
  • En hvid have


.... kom med, Susanne bor i dette dejlige hus for enden af denne grusvej:


UPDATE:  I weekenden den 7.-8. juli holder Susanne og Thorben Åben Have - Jeg kan varmt anbefale at køre dertil og få en haveoplevelse af de specielle.
Læs mere på Susannes blog.
 
Barndomshjemmet er det endda.

Det har været den mest fantastiske sommerdag med utroligt dejligt selskab og havevandring i en meget dejlig og speciel have.



Desværre er en del af mine billeder overbelyste/ikke gode, så ikke så mange blomsterbilleder - men en masse andet - med reference til punkterne øverst i dette indlæg kommer her i tilfældig rækkefølge:

Blå himmel:



Havefolk på havevandring

 Lidt fra den gamle del af haven:
Formklip mange steder


"Albertine" var det vist, ikke Susanne ?

Sol - solskin - Solbakken:










En sø:




Hække:  her er nogle af dem

En mur:






En anderledes og markant rumdeling er den store røde mur, som Susanne og Thorben selv har lavet. Virkningen var formidabel.

Lige på den anden side af muren skal der laves orangeri - et af de næste projekter i haven.
Vi så en model af projektet, meget dygtigt lavet af Thorben:








Et løvehoved:



En sofagynge:

De fleste af gæsterne var henne og sidde lidt i sofagyngen og få sig en sludder...





En hvid have:

Det første haverum, vi kom ind i fra gårdspladsen var et stort, langt areal med de skønneste bede med græsser, lammeøre, hvide piletræer, og mange andre skønne planter i grå og hvide nuancer. I den ene ende var et spejlbassin i rektangulær form i jern og rundt langs hele arealet var den hævede sti, som Susanne har fortalt om på sin blog.

Det var virkelig fantastisk flot.

Jeg var fuldstændig pjattet med det hvide haverum og har forsøgt at gengive lidt herfra:








Et solur og en rusten hejre:











Hans Jørgen knipsede en flot blå sommerfugl

I haverummet med den røde mur havde Susanne nogle meget store og fine bede med græsser, buske og stauder, det var så smukt altsammen, men mine billeder blev desværre ikke gode.
Kun disse er egnet til at vise frem:






En traktor:

Denne flotte model var totalt istandsat - til stor beundring


Kære Susanne og Thorben, mange tak fordi I inviterede os til blogtræf, og tak for en uforglemmelig tur rundt i jeres haveparadis og for god beværtning.

Det var alletiders dag.






20 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    Tak for turen -morsomt at komme med i denne imponerende have!
    Skulle jeg gætte vil jeg tro sommerfuglen er en Poppelsommerfugl -Limenitis populi- og at det er billedskærmen der gør den så blå:)

    Ha en dejlig sommeruge

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en meget dejlig dag - mon ikke du kunne have lyst at deltage en gang.
      Kan se at Lisbeth har svaret mht. sommerfuglen, så det vil jeg undlade.
      Tak i lige måde :)

      Slet
  2. Hej Ulla
    Tak for sidst -du har godt nok mange billeder fra turen, men det var svært med lyset. Bent har vist knap taget så mange. Rosen var ganske rigtigt Albertine, jeg blev helt forelsket i farven.
    Knus
    Til Karsten: Sommerfuglen var denne: http://www.danske-natur.dk/iris.htm

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lige googlet den:) Den er vist meget almindelig her i Danmark, selvom jeg vist aldrig har set den før:)

      Slet
    2. Ja, jeg var lidt overrasket over mine billeder, men nå - jeg kan selv nyde dem og støtte min hukommelse om den dejlige dag.
      Albertine var smuk - den har du ikke?

      Slet
  3. Kære Ulla
    Mange tak for besøget og tak for sidst:) Det var virkelig hyggeligt at have besøg af jer. Det var jo første gang, vi åbnede vores have, så vi var meget spændte. Du har taget mange gode billeder og fra nye vinkler, og det er sjovt at se haven og alt det andet med andre øjne. Det er svært at tage blomsterbilleder i skinnende sol, men dem du har lagt ind, er da gode:) Ja, rosen er en Albertine:) Mange tak for gaverne - jeg bliver nok nødt til at vente med at plante dem til tørkeperioden er ovre! Jeg skal hilse fra Thorben og du må hilse Malcolm. Mange hilsner Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dejligt :)
      Tak for hilsnen - nu har Thorben og Malcolm jo en aftale om en rusten hejre, med mig som betalingsmellemmand....
      Knus

      Slet
  4. tak for sidst :) :) hyggeligt som altid ;)

    SvarSlet
  5. Hvor var det synd med dine billeder, men dem, du viser, er gode og giver et virkelig godt indtryk af en fantastisk have (som jeg desværre gik glip af). Jeg håber, jeg kan besøge den en anden gang.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord, jeg har mange billeder som er OK, men man vil jo gerne lykkes med dem alle. Du må endelig tage ned og se Susannes have - har du set at hun har Åben Have i kommende weekend?

      Slet
    2. Jeg tager derned på søndag ;-) Dine billeder fristede.

      Slet
  6. Tak for sidst, det var en hyggelig dag i Susanne og Thorbens have 😊

    SvarSlet
  7. Det ser ud til at være en meget spændende have, men det ved jeg jo allerede fra Susannes blog. Jeg synes at det er nogen fine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var mange spændende ting i Susannes have - også mange ting for mænd at se på. Og alting SÅ stort.

      Slet
  8. Tusinde tak for, endnu, en god/lækker/spændende reportage fra Solbakken. Jeg glæder mig til en dag at se den, det bliver desværre ikke i år.
    Er FAN af deres stil og formåen!
    God solskinsdag
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre - du skal i hvert fald skrive Solbakken på din to-do-besøgshave - for det er værd at køre efter.
      Knus retur

      Slet
  9. Sikke en fantastisk og inspirerende oplevelse! I havebloggere er gode til at lave blogtræf hos hinanden. Det var spændende at læse og at se dine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig spændende at se - og også at være i så kæmpestor en have, når man selv kun har en lille have.
      Blogtræf er bare noget af det hyggeligste - det synes vi vist alle, men der er altid plads til nye :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.