Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 23. juli 2020

Havebesøg hos Solbakken på Fyn


I uge 29 havde vi fået inviteret os selv på besøg hos Susanne og Thorben i det smukke Solbakken.

Mange har fulgt med i byggeriet af deres store, flotte orangeri og vi var så spændte på at se det hele.

Først så vi dog haven og her måtte jeg bare konstatere at den hvide have ikke var blevet mindre spektakulær siden mit sidste besøg.

Det var også sjovt at hilse på "fætteren" til vores egen rust-hejre


I den gule have havde Susanne mange betragtninger om sammensætningen, men dette her ser altså godt ud:



De lilla indslag her og i de store staudebede i det haverummet foran den røde mur var også meget flotte.





Her er vi kommet ind i orangeriet og har kig til huset. Bemærk de smukke sole over døren.


Thorben har selv lavet alt i orangeriet inkl. den store kuppel som man kan se på lang afstand.


De er ikke færdige med at indrette orangeriet, men godt begyndt, synes jeg :)



Hyggeligt - megahyggeligt - selskab af Fru Friis og gemal, Lisbeth fra Countryliv, Linda fra Casa Rosen og selvfølgelig Susanne og Thorben


Herman spankulerede rundt i haven:


Mange tak for at åbne havelågen for os og for de hyggelige timer og god forplejning.

26 kommentarer:

  1. Så flott det er der! Jeg har sett bilder derfra før, og blir like imponert hver gang :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ER en imponerende have og helt fortjent at den bliver vist frem på flere blogs.
      Klem

      Slet
  2. Tak for billeder - så kan vi følge lidt med, selvom vi ikke kunne komme med på turen.
    Thorben og Susanne er dygtige på hver sit område, orangeriet er vel nok blevet flot.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var ærgerligt at I ikke kunne den dag. De er kanondygtige, de to på Solbakken.
      knus

      Slet
  3. Hej Ulla

    Alletiders rapportage. I ser ud til rigtig at have hygget!
    Det er et rigtigt lækkert orangeri og en ren og klar stil i haven:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro, vi hyggede. De fleste af os havde ikke set hinanden i 2 år, så det var dejligt med gensyn.

      Slet
  4. Tak for sidst, det er en kæmpe oplevelse at se Solbakken og vildt hvad de to skønne mennesker kan nå og overkomme.

    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, Linda - det var virkelig dejligt at se Susanne og Thorbens have og orangeri og jeg ærgrede mig meget over at vi havde sagt ja til en naboaftale om aftenen. Kommunikationsbrist ...
      knus

      Slet
  5. Det er en fantastisk have - og et imponerende orangeri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er det helt sikkert - og dejligt at se det i virkeligheden.

      Slet
  6. Det er da vildt, hvad de to mennesker formår - og når! Den have gad jeg også godt se engang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget flot og meget stort altsammen på Solbakken, men en stor haveoplevelse - den må du have planlagt en gang.

      Slet
  7. Så spændende at se billeder fra dit besøg hos Thorben og Susanne - den have kunne jeg også godt tænke mig at opleve!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den må på din ønskesliste over tur ud i landet. De holder jo af og til åben have dernede.

      Slet
  8. Oj vilken trädgård! Vilket spännande besök och magiskt vackert...
    Sommarkram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt, Titti - jeg deler din begejstring.

      Slet
  9. Sikke en dejlig dag. Jeg gad godt at have været med jer på tur. Både smukt og sjovt tror jeg.

    Skøn søndag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. En skønne dag lykkes det måske :) Susanne holder af og til åben have, så du kan holde øje med hendes opslag på IG.
      knus

      Slet
  10. Ser ut til å ha vært en flott dag:-) Fint å se forskjellige hager og orangerier!
    Dette orangeriet var annerledes enn det vi har sett i andre hager.
    Takk for reportasjen/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du nød turen, Eirin - Solbakken er et besøg værd og et meget flot orangeri, som de nok skal få indrettet i fin stil.

      Slet
  11. De er kommet flot i "mål" med deres kæmpe store haveanlæg. Det er både modigt og beundringsværdigt den opgave som de har påtaget sig. Jeg er som alle andre også enormt fascineret at orangeribyggeriet som ikke indeholder nogen færdige elementer. Håndværk fra ende til anden.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik, nyt at høre fra dig :) Ja, jeg tror vi er mange der har fulgt med og beundrer deres arbejde. Helt gedigent håndværk og smedearbejde, meget imponerende og med de færdigheder får man jo noget helt unikt.

      Slet
  12. Vacker vit trädgård och spännande att se fortsättningen på deras orangeri - fantastiskt vackert!

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en dejlig dag og et skønt orangeri.
      I lige måde :)

      Slet
  13. Hej Ulla.
    Mange tak for sidst:) Det var en rigtig hyggelig eftermiddag, vi havde sammen og mange tak for alle de rosende ord:)
    Kh Susanne Hils Malcolm, og jeg skal hilse fra Thorben:)

    SvarSlet
  14. Tak for sidst, det var så hyggeligt og ja, sikke de kan de to. Havens fadelinger er så smukke på hver deres vis og de løsninger ( og installationer) de har fundet på som f.eks. flisestien langs hækken i den hvide have er geniale:-)
    Orangeriet er et kapitel for sig og så er jeg faldet for Susannes sole som hænger rundt omkring.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.