Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 19. august 2018

Lidt billeder fra vores blogtræf



I går var en helt igennem dejlig dag.

Formiddagen gik med at bage boller og ostescones og lægge lagkager sammen, for jeg havde indbudt til blogtræf og det var der 9 havebloggere, der havde takket ja til.




Det var første gang vi sådan havde en slags "Åben Have" og spændt er man jo - mest på vejret... for jeg ved at havefolk er hyggelige folk og at snakken går så snart man træder indenfor.

Sådan var det også i går.

Vejret:  Ja, ikke det bedste, faktisk en lille smule regn NETOP som hele showet skulle til at begynde, men vi tog det som det kom og der var opklaring lige bagefter.

Jeg fik ingen billeder taget, men Mr. M skød nogle dejlige billeder og her kommer nogle af dem.

Dette billede viser meget godt hvad et blogtræf også er:  Gæsterne spørger til navn på en plante [Læs: rose] og værtinden demonstrerer og fortæller.



Et andet eksempel:

Der tages billeder !   Her er det Vivi's Hans Jørgen, som fotograferer - og han tager de mest fantastiske billeder.







Haven præstenterede sig faktisk helt frodig og roserne viste sig næsten allesammen fra deres pæne side. Jeg har nu også nusset og pudset om dem i lang tid og hvisket dem i ørerne at de skulle være klar til den 18. august :)

Munstead Wood blev bemærket - og den har virkelig hørt efter hvad jeg sagde !



Ilse Krohn Superior ligeså:



Mr. M. havde bestilt en ting til sig selv. Det er Thorben fra Solbakken, som har fremstillet denne og hvor ser den bare godt ud her i vores dam.
Den vil ældes med ynde...


Vi fik så mange fine gaver.  Tusind tak for planter og roser og de fine hjemmegjorte sager - flasker, bakker, skilte - vi er så taknemmelige :)



Skiltet øverst i dette indlæg har Tim Skovrup lavet. Sikke en skøn idé.

Har I set at den frække larve har spist af skiltet?




Desværre fik vi ikke billeder af jer alle, men

  • Lisbeth og Bent fra Høneballehaven
  • Lisbeth fra Lisbeths Haveblog
  • Heike fra Haven med Hunden
  • Lene fra Bedstemors Have
  • Tim fra Tim Skovrup
  • Vivi og Hans Jørgen fra Mit Grønne Univers
  • Linda fra Casa Rosen - og Gerd...
  • Susanne og Thorben fra Solbakken
  • Anette fra Anettes Flora
...  var her.  Tak for besøget, det var dejligt at se jer her.






32 kommentarer:

  1. Hej Ulla og Malcon
    Tusinde tak for at invitere, og tak for al den lækre kage, det var overvældende at sætte sig til sådan et veldækket bord.
    Det var simpelthen så hyggelig en eftermiddag, og vejret, ja det var jo faktisk perfekt til havefolk.
    I har en meget smuk og personlig have, og indgangen til jeres paradis er eventyrlig, øj hvor bliver man nysgerrig efter at gå af stien.
    I bor så GODT og FLOT! Også har i nogle fine detaljer, som man tilfældigt opdager.
    Igen tak for sidst
    Kærlig hilsen og Knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tak Anette - for de søde og rosende ord. Det var så dejligt at se dig her og vi havde en skøn eftermiddag. Tusind tak for den fine bakke - den vil pynte her hos os. hils din søde mand og sig tak.
      Knus

      Slet
  2. Det ser hyggeligt ud. Lene havde godt nok tilbudt at køre forbi og tage mig med, men jeg valgte at blive hjemme og få noget lavet i haven. Inden længe sender jeg frø til dig af den mørke Judaspenge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nogen gange nødvendigt med prioritering med vores sparsomme fritid, så det forstår jeg godt. Jeg har også frø liggende til dig af den brogetbladede Judaspenge, så jeg må lige have din adresse, eller vente med at sende til jeg modtager dine frø.

      Slet
  3. Hej Ulla

    Det ser bare så hyggeligt ud - god tradition!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget hyggeligt og der var hele 5 mænd med :)
      I lige måde

      Slet
  4. Hej Ulla og Malcolm
    Mange tak for sidst, jeg må vidst til at tale og hviske til mine roser, så de også kan opføre sig pænt. Hvor så det hele godt ud, det var en fornøjelse at se haven og tale med vores kollegaer på bloggene :) Hvor ser det fantastisk ud med skiltet fra Tim.
    Knus og god dag med plantning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for besøget, forhåbentlig var I ikke alt for sent hjemme. Tusind tak for A Whiter Shade of Pale, dem vil jeg glæde mig til at plante. Ja, det var virkelig dejligt at se jer allesammen tale sammen på kryds og tværs.
      Knus

      Slet
  5. Fantastisk med sådan et træf. Det må gøres om.
    Jeg er vildt missundelig nu jeg sidder og kigger. Øv også men sådan er det når der er andre planer.
    Dejligt i havde en skøn dag og at haven viste sig fra sin bedste side. For flot ser det ud.

    Klemmer til dig
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sådan er det nogen gange, selvom jeg havde annonceret datoen meget tidligt. Du må læse med og se hos de andre der har lavet indlæg fra dagen som trøst. Vi er pænt tilfredse med havens fremtoning lige nu, hvor var det heldigt at vi har fået en del vand de sidste par uger.
      klem retur

      Slet
  6. Låter som en underbar dag :) Skylten var väldigt läcker...

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  7. Hei.
    Dere er så flinke i Danmark til å komme sammen. Det savner jeg her i Norge. Jeg ser at treffet ble vellykket, og ikke minst at du hadde det greit. Jeg prater også med rosene. Det hjelper. Nydelig skilt .
    God søndag.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tror du ikke at det hjælper at prate med roserne.... Det var en dejlig dag. I Norge bor I vel også langt fra hinanden? Her i Danmark har vi faktisk holdt blogtræf rundt omrking siden 2012.
      God søndag til dig.

      Slet
  8. Kære Ulla og Malcom.
    Tusind tak for en helt igennem fantastisk eftermiddag. Jeg er så overvældet over den skønhed af en have i har, og så på ganske få kvm. Den er overdådig. Tak for Fordi i inviterede.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heike, tusind tak for jordbærplanterne og den sjove kædebrevs-ide, den vil jeg gerne tage op. Vi havde en skøn dag og er glade for at høre at vores gæster også nød dagen.
      Knus

      Slet
  9. Hej Ulla og Malcolm. Mange tak for sidst:) Det var en dejlig eftermiddag i skønt selskab i en smuk have, og kaffebordet, ikke at forglemme:) Mange tak for jeres gæstfrihed. Kh Thorben og Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne og Thorben, Tusind tak for de smukke planter og ikke mindst den fantastiske hejre.
      Blogtræf er en dejlig ting !
      kh

      Slet
  10. tak for sidst :) :) det glæder mig at skiltet kan bruges :) ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, det kan det i hvert fald og er sat ordentlig op nu. Tak :)

      Slet
  11. Sikke nogle dejlige billeder fra blogtræffet i jeres skønne have!

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber de afspejler hvor dejligt vi havde det.

      Slet
  12. Hej Ulla
    Af billederne fremgår det at I havde en fantastisk dag. Det hele ser så frisk og frodigt ud.
    Smuk hejre og med tidens patina bliver den bare smukkere og smukkere.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Ja, det var en helt særlig dag, som jeg havde glædet mig meget til og det var simpelthen så hyggeligt. Hejren er en stor glæde for os, så flot et arbejde.
      knus

      Slet
  13. Tak for i går, det var altså en stor fornøjelse at se jeres noget så smukke have og de dejlige roser. Tak for kaffe og kage, samt lækre boller. det var så ovenud bare en dejlig dag og roserne ja dem må man jo sige opførte sig pænt.
    Stort Knus til jer begge fra Mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt - dejligt - dejligt.
      Jeg smiler stadig :)
      Knus

      Slet
  14. Tusind tak for jeres gæstfrihed, begge to. I har vel nok mange skønne ting i haven - planter, siddepladser og små sjove detaljer :-) Og sikken et kaffebord i diskede op med. Det var en virkelig dejlig dag, I gav os.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak, det var rigtigt dejligt at du tog turen herind og tak for "dråberne", som vi lige har nippet til og så lader stå til særlige lejligheder. I var alle med til at gøre det til en dejlig dag, men hvor er det sjovt at se hvad I andre lægger mærke til.
      kh

      Slet
  15. Hej Ulla.
    Et dejligt indlæg fra blogtræffet i jeres have. Jeg kan kun give de andre bloggere ret i, at det er en skøn have I har. Tak for kigget.
    Kh Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis - ja, vi begynder at knibe os selv i armen og tro det - vi er jo glade for haven og det var så dejligt at høre folks rosende bemærkninger - jeg tror ikke det kun var af høflighed :)
      kh

      Slet
  16. nice article great post comment information thanks for sharing.
    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  17. what some nice pictures from blog made in your beautiful garden!
    Thanks for your sharing.

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.