Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 28. juni 2014

Dugfriske morgenbilleder


... det med duggen skal tages helt alvorligt - faktisk, er der tale om REGNDRÅBER.


























For det har regnet - hele natten, tror jeg.

Claus Dalby rosen

Hvor er jeg glad for det, for haven har trængt længe, og selvom roserne hænger med hovedet, så vil de rette sig og strutte når der kommer lidt sol igen, og den er faktisk lige begyndt at titte frem.


























Sommerferien er ovenikøbet begyndt, så det kan da kun blive en fantastisk dag.

Her er jeg lige trådt ud af hoveddøren og dette syn møder mig:

Benjamin Britten i sin krukke
med lidt katteurt i en vase ved siden af
Graham Thomas - min gule ven


























I baghaven er der en frodighed, som næsten tager vejret fra mig. Jeg synes at mit mål om en "English Cottage Garden" er opfyldt visse steder i haven...




Det bliver også et godt hortensia-år - de er allerede i gang.





Clematis Madame Julia Correvon:
























Alchymist har åbnet sig helt fra den knop jeg viste forleden dag og Eden Rose (også en ny) er i knop.




En anden sprit-ny rose er ved at komme i blomst:  PENNY LANE - som mange har beundret så mange gange hos Lisbeth "Høneballe", så kunne jeg heller ikke undvære denne skønhed i min have.



Lidt omme fra den forreste del af haven.
Høstanemonerne er i blomst for alvor - de lever heldigvis ikke op til deres navn.







Jacques Cartier

Queen of Sweden

God weekend til jer alle :)

19 kommentarer:

  1. Sikke dog en frodighed, og hvor er det skønt, at der er kommet lidt vand fra oven :-)
    Rigtig god sommerferie til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde - ja, du har også fået regn, læste jeg. Her ved jeg ikke hvor meget, men man kan se det på haven at det har regnet godt.

      Slet
  2. Herligt med noget regn, selvom det hele hænger lidt nu, men der er også lidt vind, så det skal nok rejse sig igen. Jeg tager også hortensiaerne med i dag, tog lige billeder i dag.
    Hurra for Penny Lane og jeres ferie.
    Knus og god ferie

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har da om nogen været inspirator for at jeg fik Penny Lane. Tak.

      Slet
  3. Åhhh hvor jeg altså drømmer om at få plads til lavendel et sted, det må bare være så skønt.

    Dejlige dugfriske :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den står fantastisk lige nu og dufter helt eventyrligt. Man behøver jo ikke have en hel hæk af dem...

      Slet
  4. Den perfekte sommerregn som falder om natten og glæder haven og dens beboere :-). Du har helt klart opnået en cottage garden stil de steder du viser frem. En frodighed som kun kan glæde.

    God weekend
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar - man inspireres jo fortsat til at udvikle konceptet...

      Slet
  5. Even if it's raining, your garden is an absolutely beautiful place! All your roses are phantastic! Thank you for giving them a name. So I can put one or the other on my list!
    All my best from Austria and a happy happy weekend
    Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Welcome to my blog - I'm only happy to show my roses :)

      Slet
  6. Hej Ulla. Jeg jubler også for det har også regnet her hele natten og her i formiddag. Vi har også ferie fra nu af. Din have er fantastisk og jeg synes du rammer den engelske stil rigtig flot. Dejligt at din Alchymist blomstrer. Jeg tror, du bliver rigtig glad for den, den er så fantastisk. Penny Lane er sørme også flot, måske skal jeg skrive den op på en ønskeliste! Fortsat god lørdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at der er kommet regn rundt omkring, jeg tror at alle har længtes efter det. Tak - jeg er jo så vild med engelske haver, og kunne min egen bare få en snert af det, så er jeg glad. Jeg er sikker på at Achymist vil begejstre mig rigtigt meget. Du må helt bestemt overveje en Penny Lane.
      God ferie til dig :)

      Slet
  7. Så vackra bilder...underbara!
    Önskar dig en skön lördag.
    Sommarkram,
    Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fo din søde kommentar. Også til dig :)

      Slet
  8. Du har den dejligste "English Cottage Garden". Her fryder vi også over, at det endelig, endelig har regnet :-) Rigtig god sommerferie!

    SvarSlet
    Svar
    1. Også god ferie til dig, tak for at heppe på min engelske havestil - jeg håber at den viser at den har en snert af det "rigtige"... :)

      Slet
  9. Hej Ulla.Hvor ser der skønt og frodigt ud i din have...............og dejligt med noget regn.Det trængte vi vist alle til.Vi har godt nok ikke fået noget den sidste uges tid.
    Her er det også et hortensia år..............alle mine har blomster.Og mine høstanemoner er også godt på vej.
    Er da helt forelsket i den smukke Penny Lane.Må vist bruge mit gavekort til roser.
    Dejligt at du nu har ferie...............nyd det nu.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro at jeg nyder selvom jeg også har mange gøremål inden vi rejser til England. Spændende at se vores allesammens hortensia i år, det tegner i hvert fald godt.

      Slet
  10. Er helt vild med "Queen of Sweden" både rosen og billedet - umådelig smukt!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.