Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 15. juni 2014

Flimrende morgensol

Hvilken herlig morgenstund - morgenmaden er netop indtaget på morgenmadsterrassen og jeg har gået en runde i vores efterhånden romantiske have.

Her er stemningsbilleder...

Og hav så lige en dejlig søndag derude :)



Pæonerne fra forrige indlæg står næsten endnu flottere nu, helt udsprungne og frodige.



Her er den mørke pæon:






Queen of Sweden overgår fuldstændigt sig selv i år.
Den står ved indgangen til morgenmadsterrassen




En af den nye clematis er sprunget ud, denne hedder "Prince Charles" og har mellemstore lyslilla blomster.


Graham Thomas har heller aldrig været større end nu. Den vil blomstre uafladeligt til oktober :)




Winchester Cathedral står også ved morgenmadsterrassen



 Nu kalder haven, så vi ses på bloggen i aften.


15 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Ja det er bare en smuk tid, så det er med at nyde det, og det gør vi så. Prins Charles har jeg ikke set før eller hørt om, den er rigtig fin.
    God dag i haven
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

      Slet
    2. Tak - du har sikkert også været ude hele dagen, vi er først kommet ind her kl. 19.30 og har knoklet med hækklipning mm.

      Slet
  2. Det ser meget romantisk og frodigt ud. Nyder også selv alle pæonerne og roserne og alt det andet skønne i haven. God søndag til dig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er virkelig en skøn tid og dagene er lange og lyse, det nyder vi i stor stil.

      Slet
  3. Hej Ulla
    Hvor ser det skønt frodigt og romantisk ud i jeres skønne have. Jeg syntes også at mine roser virkelig overgår sig selv i år, men der må snart gerne komme regn, så de kan fortsætte deres fantastiske blomstring.
    Her er der lidt overskyet i dag, men ud det skal vi. Kan du ha en god dag i haven ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke også du har nydt dagen og alligevel fået lidt solskin? Her har det været lidt blandet, men mest sol. Roserne overgår virkelig sig selv, men trænger til vand.

      Slet
  4. Flot. Jeg nyder også de få pæoner jeg har og roserne. Det går bare så strækt med sol og tørke.

    SvarSlet
    Svar
    1. hmmm, vi kunne godt trænge til lidt vand.

      Slet
  5. Vidunderlig sommerstemning hos dig!
    Det ser ud til at alting stortrives!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det gør det faktisk, men vi kunne godt trænge til lidt vand som så mange andre.

      Slet
  6. Godaften Ulla.Vidunderlige billeder du viser............lige nu er det pæon og rose tid.
    Men tørt er det .........så den står på vanding hver aften.
    Hvor er dine Queen of Sweden smukke.............har kun haft en enkel blomst indtil nu.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Der er faktisk mange af roserne, som virkelig præsterer smukt i år, meget bedre end de plejer, så der er da noget at se frem til.

      Slet
  7. Sikke en blomstrende frodighed - tror dine roser har det bedre end mine, som jeg synes står og klynker lidt i år... Men hvor står dine flot:0)
    Skøn dag fra Katinka

    SvarSlet
  8. In case you are interested in making cash from your traffic using popup advertisments - you can embed one of the highest paying networks: EroAdvertising.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.