Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 23. juni 2014

Hvide roser

Jeg har kun tre hvide roser...

... eller fire - når Mme Alfred Carriere vokser til, så den også kan tælles med.

Med disse billeder ønskes I alle en dejlig Sankt Hans aften.




Ilse Krohn  Superior



Nedenfor er det rosen  "Claus Dalby" som også er meget smuk og duftende.

De sidste billeder er af Austin rosen "Winchester Cathedral". Den stod de første 3-4 år i en stor trækasse, men blev sidste år plantet ud i bedet og blev rigtigt forkælet med god rosenjord mm.

Den kvitterer med de smukkeste blomster...





















Claus Dalby



Winchester Cathedral



9 kommentarer:

  1. Det er nogle fantastiske roser, du viser, hvor er de flotte og fyldige. Også en rigtig god aften til dig!

    SvarSlet
  2. Dejlige hvide roser du viser , der er nu noget over de hvide.

    SvarSlet
  3. De to første er så fine på deres lettere forpjuskede maner.

    SvarSlet
  4. Ja det er skønt med hvide roser, jeg har vist et par stykker mere end dig, men det er ikke det, jeg gør mest i.
    Knus

    SvarSlet
  5. Også en god Sct. Hans til jer og tak for de dejlige hvide roser. Især Claus Dalby og Winchester Cathedral er virkelig smukke:o)

    SvarSlet
  6. Dejlige fotos af nogle af de bedste blomster man kan nyde en midsommeraften:0) Jeg har efterhånden flere og flere af de hvide roser og især de klatrende holder jeg meget af. Skyldes sikkert at de er så smukke, når lyset skinner igennem dem:0)...og min yngling "Lykkefund" er fuldstændig mageløs for tiden og ligger som gigantisk, hvid, duftende sky i baghaven. Min kære mormor på 90 år sad sidste weekend og bare nød den, mens hun stille rystede på hovedet og hviskede, at hun aldrig har set noget lignende:0)

    SKØN dag fra Katinka

    SvarSlet
  7. Skønne billeder - håber du havde en dejlig sankthansaften :-)

    SvarSlet
  8. De er smuuuukke - og især Winchester Cathedral har de yndigste knopper

    SvarSlet
  9. Hej Ulla.JA !! nu er mine gæster gået............og tak for din søde hilsen.Og skønne hvide roser du viser.
    Du kan glæde dig til Alfred..............min har blomstret SÅ flot i år.
    Og den er jo kun et år gammel.Men din Winchester Cathedral er også rigtig smuk.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.