Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 22. juni 2014

På tur.... Ringkøbing Fjord rundt

I går var vi på vores årlige sommerudflugt med vores gode venner. Picnickurv og tæpper mv. blev pakket fra morgenstunden og afsted det gik til det skønne Vestjylland, hvor der virkelig ER højt til himlen og smukt lys.

Det blæste, men vi havde både sol og fandt læ flere steder, så det var en rigtig god tur.

Vi gjorde stop i Ringkøbing, Søndervig, Hvide Sande, Haurvig på Holmslands Klit og sluttede af med at spise aftensmad på Nymindegab Kro, en kulinarisk oplevelse af de helt gode.

Her er lidt billeder fra dagen.


Ringkøbing med hyggelige gamle huse i små gader og lystbådehavn ud til fjorden.
Et kig over bølgetoppene helt til Nr. Lyngvig fyr

I Søndervig besøgte vi Sandskulpturfestivalen, hvor årets tema var nordisk mytologi.
Meget imponerende :)


Nr. Lyngvig fyr og stemningsbilleder fra havnen i Hvide Sande

Vesterhavet er så smukt - i al slags vejr

Ja, dette indlæg handlede slet ikke om have - men jeg har været i haven meget af dagen i dag og fået ordnet en masse.

5 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Dejlige billeder fra en smuk tur til det vestjyske. Sandskulpturene er altid fascinerende at se, det må være nogle meget dygtigt kunstnere, der kan forvandle en bunke sand til kunst ;)

    SvarSlet
  2. Tak for turen i det vestjyske, det var da hyggeligt. Sandskulpturerne er godt nok flotte, tænk at kunne lave sådan nogle flotte skulpturer, imponerende. Havbillederne er lige noget for mig, de er så flotte.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Sikke nogle dejlige oplevelser og utroligt smukke billeder! Sandskulpturerne er imponerende. Vi har også sandskulpturfestival her i Hundested.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Sikke da en dejlig tur i det vestjyske i har været på med vennerne .
    Og sandskulpturfestival har vi været til to gange på havner i København............utrolig så dygtige kunsterne er.
    Altid dejligt at komme ud og opleve nye ting.
    Flotte og dramatiske billeder du viser af havet.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
  5. Engang imellem er det hyggeligt at komme med på tur, synes jeg. Det lyder som om I havde en dejlig tur. Det er vildt imponerende at se de store sandskulpturer. Og så elsker jeg at kikke ud over vand, det er en ren lise:o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.