Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 27. oktober 2019

Høstfarver fra Høneballehaven


Som nogle af jer ved, har vi i dag været på tur til Høneballehaven på Samsø for at besøge Lisbeth og Bent.

Blogtræf kunne det ikke blive til.... men jeg har i årevis ønsket at se haven i efterårsdragt og det lykkedes ... med nød og næppe.


Det har jo blæst en del på det seneste, men heldigvis var der blade tilbage på en del af træerne, heraf nogle af mine yndlinge som papegøjebusken, tulipantræet, Sorbus Dodong mm.

Meget, meget smukt  og superfine farver, fordi solen var så gavmild mod os i dag.











Nå, vil I også se helhedsbilleder?  Jeg blev bare så betaget af detaljerne.


Lisbeth havde mistelten i mange træer, denne her var stadig lillebitte

Mange smukke rhododendron selvom de ikke var i blomst


Rosen James Galway på gul baggrund - er det ikke bare flot?


Papegøjebusken 



 




Ja, det er ikke sådan at begrænse sig med billeder, når begejstringen tager over.

Håber I nød turen.

Tusind tak til Lisbeth og Bent for gæstfriheden.



24 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Så smukke billeder, Ulla! Hvor er det spændende, at I har besøgt Lisbeth og Bent.
    Jeg har set en del af de samme træer i dag i Arboretet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en dejlig dag og det hele stod så smukt. Tak for dine søde ord.

      Slet
  3. Fantastiske billeder - det ene smukkere end det andet! Tak for turen!

    SvarSlet
  4. Så fine bilder fra Høneballehaven! Det var flotte farger og mye løv likevel der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var rigtigt meget fint med farverne, jeg nød det meget. Tak for dine søde ord.

      Slet
  5. Wow du har fyret løs, du fik mange fine billeder, og med solskin blev det en dejlig dag.
    Selv tak og tak fordi I ville tage turen herover.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig dejlig dag og vi kom godt hjem selvom det vippede lidt.
      Knus

      Slet
    2. Nå I mærkede det godt nok så. Godt du havde taget en pille, så du klarede den.
      Knus

      Slet
  6. Vackra bilder och jag tänker - hur mycket vackert det finns som kan försköna hösten med färg och form. Gula höstfärger lyser upp en trist höstdag men lyser lika fint på kapp med solen en fin dag. Så jag tänker, igen, planera för höstfärg inklusive rhododendron :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal virkelig planlægge høstfarver i din have. Selv er jeg også blevet mere opmærksom på det - vi kan jo ikke have at sæsonen slutter allerede i august, vel?

      Slet
  7. Hej Ulla

    Tak for rundvisningen - det ser godt ud i Høneballehaven!

    Ha en dejlog ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør det - og heldigvis skinnede solen i går, det gjorde det hele endnu bedre.

      I lige måde

      Slet
  8. Dejlig dag, kan jeg se på billederne med mange smukke motiver. Det havde nu også undret mig andet med en flot have og en god fotograf.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord, jeg rødmer helt. Det var en skøn dag :)

      Slet
  9. Dejligt med solskin til havebesøg. Sjovt at se høneballe gennem en anden fotolinse.
    Nu falde de sidste blade nok osse. de lover jo nattefrost.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skønt med solskin efter mange dages gråvejr. Siden da har vi jo haft skønne frostklare dage, så helt skidt er det ikke.
      Ærgerligt at du og Linda ikke kunne komme, det havde været hyggeligt at hilse på dig.

      Slet
  10. Hvor har i haft en god dag :o) og du er jo en super fotograf med øje for detaljer. Den lille mistelten er da så nuser.

    Håber vi ses igen når det bliver forår og indtil da her på bloggen (uden søgang)
    Knus til jer begge :o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi havde en god dag, men ærgerligt at det blæste så meget at du ikke kunne komme. Vi må ses i 2020, måske et sted på Fyn?
      Knus

      Slet
  11. Hej!
    Så fina bilder från en vacker trädgård. Papegojbusken är så fin, med alla vackra färger.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en virkelig fin trädgård, med rigtigt meget at se på og høstfarverne var så fine.
      I lige måde.

      Slet
  12. Hej Ulla. Det er nogle smukke efterårsbilleder, du har taget. Smuk papegøjebusk. Kh Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Ja heldigvis havde den ikke smidt alle bladene den dag.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.