Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 11. juni 2014

Solnedgang og en særlig rose

Himlen var så flot i aftes og jeg tog mig tid til at gå ned for enden af vores fælles område og tage et par billeder, så dem får I lige først.






























Den særlige rose, jeg vil vise, er COMPLICATA.

Kender I den?

Det er en Gallica rose, som er skyggetolerant og som har de fineste lyserøde roser med gule støvdragere.
Desværre blomstrer den kun én gang, så det er med at nyde den, mens den viser sig frem.

De første billeder er fra i aftes med den lave aftensol og de sidste billeder fra i dag ved 17-tiden.









Det er i høj grad rosentid her også. I dag er min nye Odyssey sprunget ud og også den gule Stockholm og den lyserøde Scepter'd Isle foruden hækken som snart står i fuldt flor.

Det bliver LYSERØD JUNI her.

7 kommentarer:

  1. Godmorgen Ulla, nej den kender jeg ikke men den ser smuk ud! Blomsterne minder mig om Hybenrosen som bare dufter så dejligt!
    God dag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan du have ret i Gro - men den danner ikke hyben og den dufter heller ikke.

      Slet
  2. Dine billeder taget mens solen går ned er fortryllende smukke.

    SvarSlet
  3. Smuk rose, den kendte jeg heller ikke, men den ser fin ud.
    Jeg har også solnedgang fra i aftes på, sjovt nok var den flottest mod øst. Du fik mange dejlige billeder, der alle var værd at dele, tak for det.
    Knus

    SvarSlet
  4. Dejligt at du nød dem. Tænk at jeg har en rose, du ikke kender - der kan man bare se :)

    SvarSlet
  5. Flotte billeder af solnedgang. Sikke nogle farver!
    Jeg har selv en del complicata i haven og bruger den som en stor hæk.

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.