Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 9. april 2012

Flere blå blomster

Dagens blomster burde nok være rød-hvide - datoen for Danmarks besættelse 9. april...  (som ikke skal fylde meget nu, men heller aldrig skal glemmes),  men det bliver altså en opdateret version af de skønne anemoner, der markerer dagen her:





... og så lige en lille skilla, som faktisk også breder sig rundt i bedene - dejligt :)


27 kommentarer:

  1. ......hold da op et misundelsværdigt flor Ulla. Så kan mine små pletter at balkananemoner ikke følge med.....men jeg må håbe på at de breder sig lige så livligt som hos dig for det er da et skønt syn :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. De skal nok brede sig, Dorthe... Nu er jeg jo spændt på om jeg kan få godt gang i de svovlgule også, de står nu i blomst i en krukke.

      Slet
  2. Det ser smukt ud med det blå tæppe, det lykkedes aldrig rigtigt for mig at få lavet den slags tæpper :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) jeg er meget glad for mit "tæppe".

      Slet
  3. Det var et skønt tæppe af anemoner, det gad jeg godt have. Det ser fantastisk ud.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla. Hvor ser det bare pragtfuldt ud og det er nogle meget flotte billeder, du har taget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Birgitte - jeg labber det hele i mig :)

      Slet
  5. Skønne billeder og ord! Tak for det kig og tanker.

    :-) Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe, tak skal du ha' - det var lidt vigtigt for mig med ordene også.

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. For noen nydelige Anemoner og så mange. Jeg har bare en liten sak som ennå ikke har blomstret, kanskje den har tenkt å vente til neste år :-)
    Ser nå at jeg må anskaffe meg flere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dine anemoner skal da nok blomstre - alting er lidt tidligt her i Danmark, fordi vi har haft en lun vinter og nogle varme dage for 14 dage siden.

      Slet
  8. Smukke blå billeder, siger jeg bare! Tak for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du og I andre kan li' det :)

      Slet
  9. For et utrolig flott hav med blå blomster!

    SvarSlet
  10. Nej, vi skal ikke svælge i tragedien, men vi må ALDRIG glemme!! Så lige en dokumentar om de der faldt så Danmark blev frit(Hvidstengruppen) Sikke en pris for vores frihed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har helt ret. Jeg så desværre ikke dokumentaren i går.

      Slet
  11. Ih.....og åh.........så mange skønne anemoner, faldt helt hen over dine skønne blomster :-)

    SvarSlet
  12. Hvor er det smukt med alle de blå Anemoner :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, de er virkelig et dejligt syn i min have.

      Slet
  13. Hvor er de dog smukke, og så mange du har af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det er blevet til mere med årene.

      Slet
  14. Hvor er det et pragtfuldt bed du har med tæppet af anemoner, wow. Har de frøsået sig eller har du delt og flyttet dem? Sådan et flor måtte godt overtage hos mig efter mine erantis og vintergækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne - jeg er også meget glad for mit anemone-tæppe og det er en af de dejligste forårsting i min have. De har selv bredt sig uden at jeg har gjort noget. Men jeg er selvfølgelig påpasselig med at rode i jorden i dette bed.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.