Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 30. april 2023

Tak for nu


Det hvide bed er netop i disse dage ved at rulle sig ud til sit helt store show.

Stjernemagnolien står i al sin glans og nedenunder breder tæppet af svovlgule anemoner sig fint, omend langsomt.

De hvide og lyse tulipaner er i blomst og stadig står hvide hyacinter og hvide narcisser, samt hvide dobbelte anemoner.

Længere henne i bedet er træpæonen ved at få blade og i det blå bed har anemoner og kærmindesøster sørget for festen.

Så mange minder :)

I får lige lidt billeder her:


Stjernemagnolien købte vi i Brugsen i Ballen på Samsø efter det allerførste blogtræf, 2012




Igen tilbage i de første blogår fik jeg en klump svolvgule anemoner sendt fra
Frøken Solhat som havde vist dem på sin blog og jeg var så betaget af dem.






Fra Høneballehaven - mange år siden :)




I bedet langs husmuren blomstrer i denne tid også Bispehue "Orange Königin". Det var Lisbeth i Ebeltoft som havde mængder af disse i et stort bed og som inspirerede mig til at udskifte den forrige beplantning til netop disse (jeg har nu selv købt dem alle).





Omme i den anden side af haven er russisk kulsukker flot på vej igen. Det bliver en dejlig sæson.
 
Inspirationen er fra Jeannett Fruergaards have


I min have har jeg mange andre minder om inspiration og plantegaver fra andre havebloggere - det er sådan en glæde at mindes hvad hele dette bloggeri har givet mig og betydet for mig.

Uendeligt meget.

Men jeg får jo ikke gjort noget ved bloggen længere og hvad værre er:  Jeg får ikke læst med hos I andre, selvom "flokken" af bloggere er skrumpet ind til et minimum i forhold til hvad den har været i tidens løb.

Derfor er der måske heller ikke så mange, der vil bemærke at jeg nu afslutter min blog.
(Jeg sletter den ikke, den er rar at have som opslagsværk, men på et tidspunkt lukker jeg for kommentarer)

Min tid går stadig med haven, som kræver en del her i foråret, samt uendelige timer med strikketøjet, og det er svært foreneligt med at rode ude i haven. Jeg er stadig på fuld tid på arbejdsmarkedet og det går der nok yderligere 3-5 år med, så i erkendelse af at TID er en faktor også, ønsker jeg ikke længere at have en slags dårlig samvittighed over ikke at læse/skrive blogs.

Jeg har uendelige mange minder om hyggelige stunder med havebloggere i hele landet og jeg håber stadig at vi kan mødes i en eller anden sammenhæng ved havebesøg eller til arrangement.
[Læs: Jeg vil gerne inviteres :)]

Lad mig i hvert fald vide hvis I kommer min vej, I skal være så velkomne til kaffe og havetur.

Tak for nu
Tak for alle jeres søde kommentarer igennem tiderne

21 kommentarer:

  1. Hej Ulla!
    Tack själv för alla fina inlägg och inspiration.
    Ha det gott /Hälsningar Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika, mange tak - du må også have det godt. Hvem ved, måske kigger jeg ind til dig en gang imellem :)

      Slet
  2. Hej Ulla. Jeg tilslutter mig 100% Marikas kommentar.

    SvarSlet
  3. Øv, men jeg forstår dig.
    Det glæder mig både at du lader bloggen stå (så er der jo også en mulighed for at du kan vende tilbage, bår du ikke længere er "arbejdsramt") og at du siger pænt farvel, så vi ikke skal gå og undres. Tak for begge dele.
    Du skal være så velkommen forbi både i blogland og i den virkelige verden, selvom min have er mere ukrudt end krudt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte, tak for dine søde ord. Det er også lidt vemodigt, men sådan må det være nu.

      Slet
  4. Øv en haveblogger mindre. Jeg burde ikke jamre, for jeg har jo ikke en blog, men kommenterer kun på jeres. Det er ikke så tidskrævende og teknik viden.
    Men jeg siger som Charlotte lige før, godt du lader bloggen stå, så er der en lille chance for du kan vende tilbage når samfundet ikke mere kræver din arbejdskraft.
    Mange hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Gunvor - du har været flittig til at kommentere hos mig og det har været hyggeligt. Jeg ved slet ikke om der findes en blogverden til den tid... - Men noget af det jeg måske kommer til at lægge på, er beretninger fra evt. rejser. Vi må se.

      Slet
  5. Hej Ulla
    Ja det er trist, men jeg har jo mærket, at det var på vej, vi ser ikke meget til dig, så er det også bedre at stoppe end at have dårlig samvittighed, det kan du ikke bruge til noget. Jeg fortsætter selv et nyt sted, jeg er glad for bloggeriet, det giver en god kontakt til andre og jeg har jo ingen arbejde, så det går nok.
    Hvis I stadig kommer til Fyn, må I endelig kigge ind og se mit nye lille paradis :) Send en mail så jeg kan nå at lave lagkagen ;)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt vemodigt, det medgiver jeg, men det kan jo ikke nytte. Du skal endelig bare fortsætte og jeg kigger da også lidt med indimellem. Vi skal da også besøge jer - tænkte mere på om du måske samler nogle havefolk ved lejlighed - så vil jeg gerne deltage hvis jeg kan. Knus

      Slet
    2. Måske gør jeg det, Jette har i hvert fald lovet at komme, vi skal bare finde en dato. Skriver til jer.
      Knus

      Slet
  6. Tak for mange dejlige blogindlæg samt for kommentarer på min blog. Held og lykke fremover med både strikketøj og havebrug.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Elna og tak fordi du altid er så flittig til at kommentere hos mig. Måske ses vi på din blog.

      Slet
  7. Lyder som om du har haft megen glæde af din blog så længe det varede, og dagbogen har du jo stadigvæk.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg bestemt - tak for dine kommentarer gennem tiden.

      Slet
  8. Kære Ulla.
    Tusind tak for din blog, som jeg har haft meget glæde af at følge, selvom jeg jo godt kender din have. Jeg kan godt forstå, at du vælger at sige tak for nu. Men godt at du lader døren stå lidt på klem.
    Knus Lis 🌸🌸🌸

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis, mange tak for det - ja, du har været trofast, det har været hyggeligt.
      Hvem ved om jeg kunne finde på at lægge et ferieindlæg på i ny og næ :)

      Slet
  9. Så fine bispeluer, og så synd at du gir deg, men jeg forstår deg godt, det tar jo litt tid det her. Ha det fint, hilsen Ingeborg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bispehuerne er ved at blive fine, det tager et par år at etablere, i hvert fald her hos mig. Tak, Ingeborg :)

      Slet
  10. WTF...... tjaaaa, jeg har heller ikke været flittig på bloggen i den sidste tid, men det skyldes ene og alene arbejdet. Men jeg savner at blive lidt mere aktiv på bloggen, og især når jeg er igang med en større have-omvæltning, som jeg pt. er i fuld gang med. Og der kommer nok en del indlæg derfra :) :) - Men jeg håber da at vi ses igen på bloggen.

    SvarSlet
  11. hilsen Tim Skovrup

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.