Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 7. september 2012

Haven netop nu

September...

Bestemt ingen kedelig måned havemæssigt - vi har masser af stemning og blomster at nyde lige nu.

Kom bare med...


Der er stadig fyrværkeri i floks-bedet med liljerne og drejeblomsterne som kor.


Oppe på stenmuren står den glade hortensia.


Og makkeren hygger sig omme i baghaven med den hvide floks.


Nedenfor er Gertrud Jekyll kommet i blomst igen.

















































Pernille Poulsen rose


Et ny-indkøb...  Blev fristet af hr. Dalbys reklame for nye clematis, da han var i Holland.

Dette er Queen Mother, en gruppe 3 clematis, som er blevet plantet i et nyt lille bed og som må få lov at kravle op i rødtjørnen. Den er jo alligevel afblomstret når clematissen blomstrer her sidst på sommeren.

























PS:   Er der nogen af jer, som er søde at fortælle mig om I skal skrive de dersens trælse koder for at lægge en kommentar hos mig?  Jeg var af den overbevisning, at jeg havde fjernet koderne, men er alligevel ikke sikker på det.

34 kommentarer:

  1. Det mener jeg da ikke jeg plejet, Ulla!

    SvarSlet
  2. Nej, der kan du bare se.. Ja, festfyrværkeri, det er jeg også til! Dit er vel nok lidt af et brag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der må godt være lidt spræl på nogen af farverne på denne årstid :)

      Slet
  3. Så mye utrolig flott som blomstrer hos deg enda. Du kommer til å få en fin høst i hagen din!

    Klem Vivi

    SvarSlet
  4. Hvor ser det dejligt og festligt ud - er kun lidt misundelig, men på den gode måde. jeg er overbevist; jeg skal have det hvide og lyserøde (= kedelige) bed lavet om til noget med knald på. Tak for inspirationen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, Susanne - Jeg elsker selv det hvide og lyserøde og har en del af det, men også et par bede med mere knald på, og det bliver jeg mere og mere glad for.

      Slet
  5. Fantastiske farver !! Igen :-)

    Rigtig god weekend.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  6. Nej, ingen koder - heldigvis - de er umulige at læse, og selvom man skriver det rigtige, bliver kommentaren ikke godkendt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tilbagemeldingen, på begge punkter :)

      Slet
  7. Nej heldigvis ingen koder, de er slemme, men bare rolig ikke hos dig.
    Det er sent dine liljer blomstrer, jeg har ikke flere liljer for i år. Hvad hedder den orange lilje, du har?
    Gertrud Jekyll er fantastisk lige nu både hos dig og hos mig.
    Jeg var også fristet af de fine clematis i Bilka, men har ikke haft chancen endnu. På næste søndag ses vi måske til plantemarked i Århus?
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ikke sikker på hvad den orange lilje hedder. Den er fra før jeg blev helt havegal og da havde jeg ikke styr på alle navnene. Ja, Gertrud... hende kan vi li'. Hun havde en lidt svag blomstring første gang, men er kommet stærkt igen.

      Uha, Bila og de nye CD-clematisser... Malcolm kom hjem med endnu en til mig i går. Den viser jeg senere.

      Hvad er det for et plantemarked i Århus? Skynd dig at fortæl...

      Slet
    2. Plantemarked i Botanisk Have d. 16.9. fra 9-13, derfor tager jeg ingen steder i morgen på havens dag. To uger i træk med færge, det går bare ikke :o)

      Slet
    3. Tak for info, Lisbeth. Jeg har ingen andre planer for den 16. så jeg skal helt sikkert til plantemarked i Botanisk Have.

      Vil du med hjem og have frokost hos mig?

      Slet
  8. Hvor ser det dejligt ud med alle de blomster du har :-)
    Jeg glæder mig vildt til, at jeg selv får lavet nogle blomstrende bede, når jeg ser dine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg er bare glad for at der stadig er så meget i blomst lige nu og nyder det. Inden længe er du også klar til de første bede.

      Slet
  9. Sikke en masse dejligheder du har. ;)
    Jeg faldt også for hr. Dalbys clematis.
    Valget faldt på Roguchi. Den er jeg så glad for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var bestemt også en smuksak. Der er jo fristelser overalt :)

      Slet
  10. Du har vel nok mange blomster i haven nu! Fantastisk jeg må rundt med lup for at lede i min have nu. Arr måske lidt overdrevet, men så blomsterrig som din have, er min ihvertfald ikke nu!
    Du har rigtigt mange fine lige nu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Bente - det går faktisk meget godt her for tiden :)

      Slet
  11. Jeg elsker august og september i haven, det er jo her de varme og festlige farver rigtigt kommer til deres ret - dejlige farver og jeg kan godt lide dit festfyrværkeri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt, naturen kalder jo selv på de lidt stærkere farver, så lidt må vi da ha' i haverne.

      Slet
  12. Takk for hyggelig kommentar på min blogg! Så mye fint du har i hagen din. Dine hortensia var praktfulle :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt med hortensia på denne tid, de blomstrer rigtigt længe.

      Slet
  13. Kan bestemt godt forstå du faldt for den drøm af en clematis Ulla.....den må jeg vist kigge lidt nærmere på også ;0)

    Ingen koder og godt for det ;0) Fantastiske farver i haven.......man bliver helt glad i låget .

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Dorthe - det er bare med at nyde det hele nu.

      Slet
  14. Tak for tilbagemeldinger om at jeg ikke har koder på for kommentarerne. Det gør det hele lidt nemmere.... Ha' en dejlig lørdag - med solskin på.

    SvarSlet
  15. ai så mye lekkert i hagen din! Kjempefine hortensia i kombinasjon med høstfloks :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne - ja den kombination er jeg også meget vild med.

      Slet
  16. Hei, har sett meg rundt i bloggen din. Her var det veldig mykje flott :))
    Så mykje flott blomstring.
    Ha fortsatt ei fin helg.

    SvarSlet
  17. Hvor er det første billede raffineret i farverne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - rigtig mange har sagt som du, og vi glædes over bedet stadigvæk, selvom det har stået i lang tid.

      Slet
  18. Kære Frk. Anemone.

    Sikke et pragtfuldt sensommerflor, du har i din smukke have. Dine billeder er da lige til at blive glad i låget af. De pink phlox er superfrække sammen med den skønne orange, prikkede lilje. Liljen er en lækkerbisken, som jeg er blevet helt forelsket i. Kan du mon hjælpe en stakkels halvgammel havetosse med navnet på den skønne?

    Med ønsket om en rigig god weekend
    Mange grønne hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tante Grøn

      Tak for din søde besked, er glad for at du kunne lide, hvad du så.

      Desværre har jeg ikke navnet på liljen, den er fra før jeg blev rigtig havegal og ikke fik skrevet den slags "detaljer" op. Rigtigt ærgerligt :(

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.