Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 23. september 2012

Sol over Århus



Nej, for en skøn dag det har været i dag.

Mon min far kan tage æren for det... (han har i hvert fald fødselsdag i dag)

Der er blevet knoklet med gravearbejde i dag, og jeg gik i eftermiddags i gang med at plante et helt jomfrueligt nyt bed til, det lysegule. Det får I dog ingen billeder af i dag.

Jeg vil hellere vise det skønne solskin :)
Har hørt at det regner igen i morgen...








 























Queen of Sweden - I ved nok...


Jeg gætter på at rigtig mange har været i haven denne skønne sensommerdag, hvor var det heldigt at det var en søndag :)

19 kommentarer:

  1. Ja, jeg var først en tur på Glud Museum til havedag. Det var dog lidt af en skuffelse, da der kun var 1/3 af de boder der var sidste år. Men jeg kom da hjem med lidt planter alligevel og der var også en der solgte blomsterløg i løs vægt. Så tilbragte jeg resten af dagen i haven. Lad os få mange flere af den slags skønne efterårsdage.
    Har du lavet brombærsyltetøj?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå, lidt planter har da også ret, men ærgerligt hvis du havde sat næsen op efter den helt store spendering.

      Ja, uhm.. brombærmarmelade fra den grønne syltebog. Pærenemt.

      Slet
  2. Hos os har det ØS regnet hele dagen så jeg er godt nok misundelig på jeres fine vejr :-)

    Tusind tak for frøene, de kom i går med posten. Du kan tro jeg glæder mig til at få dem sået.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  3. Stort tillykke med din far, jeg ved ikke om det er for hans skyld at vi har haft dette helt fantastiske vejr i dag, men jeg tror vi er mange der har nydt godt af det ;o) skønne skønne billeder ;o)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla
    Skønne billeder på en solskinsdag, der har heldigvis også været sol over Samsø, det har været en vidunderlig dag, så må vi se, om vi skal have mere regn i morgen. Men denne dag var i hvert fald god. Jeg er vild med dit himmelbillede hvor er det smukt.
    Tillykke med din far, hils ham og sig tak for det gode vejr :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  5. Hej Ulla,
    Dejlige solskins billeder.
    Hvor ser din have dejlig ud - skønne september i sol.
    Dejligt at få noget fra hånden.
    De rosa Høstanemoner er så smukke.

    SvarSlet
  6. Ja det har virkelig været en skøn dag, dejligt at se at du har fået den udnyttet til det sidste med både gravearbejde og brombærsyltetøj til de mørke vinteraftener... :o)

    SvarSlet
  7. Godaften Ulla.Hvor har du været flittig.Både havearbejde og så har du også lavet syltetøj-godt gået.Skønt vejr.Men jeg har lavet husarbejde i dag.Det har været lidt forsømt på det sidste.Det er da en fantastisk hortensia du har.Men din have ser da også stadig meget frodig ud.
    God uge til dig Knus Jette

    SvarSlet
  8. Solen har I da virkelig haft fremme. Helt så meget så vi ikke til den!
    Men du har da været flittig og fået lavet brombærsyltetøj. Skønt ser det ud og dejligt på denne måde, at få sommeren på glas!
    Lyng og elefantgræs smukt makkerpar.

    SvarSlet
  9. Ja solen var dejlig igår. Jeg var dog ikke i haven, men en køretur fra det nordjyske til det midtjyske, nærmere Bjerringbro, var dagens indhold. Også badet i dejlig solskin.

    God dag til dig.

    SvarSlet
  10. Tillykke med din far.
    Fint solskinsvejr også her i går. I dag regner og blæser det.
    Tak for de fine solskinsbilleder af dine mange skønne blomster.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet
  11. Wonderful flowers, wonderful colours. I am greeting

    SvarSlet
  12. Kære Ulla. Pragtfulde billeder. Mon ikke jeg skal have kigget til mine Brombær. Ummm marmelade. Jeg må vist i gang.

    Tillykke med din far. Godt han sørgede for sådan et flot vejr. Vi nød det her også :)

    Knus
    Lise Lotte

    SvarSlet
  13. Kære allesammen, tak for jeres søde kommentarer. Nu må vi alle leve højt på det dejlige vejr, for det blev da vist efterår sådan lige med ét.

    SvarSlet
  14. Dejlige sensommer billeder. Håber vi snart får noget indian summer. Det har ikke ligefrem været havevejr i dag. Heldigvis er der stadig masser at kigge på og opgaver at gå i krig med derude. Det er bare sjovet i tørvejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. ... ja det ville ikke være dårligt med indian summer, jeg tror bare at det er lidt sent på året for den slags, medmindre vi kan indstille vejret på repeat fra sidste år, hvor første weekend i oktober var en ren sommer weekend.

      Slet
  15. Tusen hjertelig takk for de flotte frø jeg fikk i posten i dag. Jeg gleder meg til å så de til neste år, disse vakre valmuer fra Claus. Jeg har noen bulbiller av liljer hvis du vil ha. De er vinrøde i fargen. Du har min mailadresse, så ta gjerne kontakt der hvis du vil ha av de. Klem Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Jeg overvejer lige dit tilbud om bulbillerne.

      Slet
    2. Ja, det håper jeg at du gjør! Men det er fint hvis du bestemmer deg snart, for jeg må høste disse nå. De tåler ikke å ligger så lenge, de må regnes som en ferskvare da de er ganske små. Hvis du søker i bloggen min så har jeg flere bilder der av de liljene. De heter 'Ove' :-)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.