Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 13. september 2012

Små yndigheder

Som Anne Mette skriver, så slår tiden ikke til.

Heller ikke her hos mig.

Der er hundrede ting, der kalder på opmærksomhed, og jobbet tager som bekendt en stor del af ens (fri)tid.

Haven er lige nu mest til en kort spadseretur i hverdagene.

Og cameraet driller (faktisk er det vist gået lidt i stykker), så i dag fangede jeg blot nogle "småting":



Denne Cosmos står foran de fem Jacques Cartier roser, som  e-n-d-e-l-i-g  er ved at komme i blomst igen.
Det ser egentlig fint ud, men cameraet ville ikke forevige hele sammensætningen. Kommer senere...










 







Det skulle være så kønt med lilla farver i krukkerne her i sensommeren, på kanten til efterår.
Hos mig er det bare ikke lyng og pyntekål, men en fin genblomstring af forårets stedmoderblomster og bellis'er...   Tja... jeg kan ikke nænne at smide dem ud.


Tobaksplanterne er også sprunget ud.









Her er til gengæld en ægte sensommersag.
Og der kommer mange bær i år, hvor jeg glæder mig.

























Til slut et billede af den nyeste clematis: "Fascination".

Ja, helt fascineret blev min søde mand forleden i Bilka og vupti kom han hjem med endnu en af CD's clematis-udvalg.

Den er mere end velkommen her :)

23 kommentarer:

  1. Øv med kameraet! :0(
    Men hvor dejligt med et gensyn med forårets bellis og stedmoderblomster. Bare det var mig!
    Den Fascination er ved nok smuk og holdt i samme farve som din forårsbebudere.
    Min brors brombær bærer vildt mange - dine bærer vildt mange - men mine giver næsten ingenting i år. De har eller været standhaftige. Nå men til gengæld har vi altid mange æbler, så må vi klare os med dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du ved at jeg slet ikke kan stå for clematis, de frister mig virkelig. Synd at du ikke får så mange brombær i år, gad vide hvorfor? Vi har været heldige de sidste par år og fået en masse ind til fryseren. Det er nu også dejligt med æbler i haven, dem har vi til gengæld ingen af.

      Slet
  2. Den kære fritid er der alt for lidt af, og allerede nu begynder det at blive ret tidligt mørkt om aftenen, så det meste havearbejde må foregå i weekenderne.

    Sikke dog en skøn Clematis din mand har hjembragt :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må bare have tilrettelagt weekenderne så der bliver tid til haven også :)

      Slet
  3. Jeg har ikke brombær i haven, men der er mange på nabogrunden. Da vi overtog grunden ved siden af, var den oversået med brombærranker, så vi har brombær-allergi :)
    Ærgerligt med kameraet og at arbejdet tager alt fritiden, din Fascination er virkelig fascinerende, men jeg når ikke Bilka på søndag. Vi ses og Rikke vil gerne med ud og se din have. Vi glæder os. Vi skal med færgen igen kl. 14.30.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha - ja brombærranker overalt kan godt være for meget af det gode. Mht. clematis, så har der da virkelig været mange fristelser i Bilka på det seneste, men man kan jo ikke få alt.

      Jeg så at du havde bestilt stauder hos Staudestedet til på søndag, så nu har jeg også været inde for at se lidt på sagerne på forhånd.

      Ja, vi ses - glæder mig til det.

      Slet
  4. Godaften Ulla.Det er irriterende når cameraret ikke virker.Den clematis er da bare skøn.Sød mand,der sådan kommer med planter til dig.Jeg er blevet færdig med mit nye bed-så er der kun de andre to tilbage.Men nu skal vi jo afsted igen.Denne gang til Århus med tre par venner.Min mand og jeg slutter af i Botanisk have.Har aftalt med Lisbeth at jeg ringer når vi når frem.Glæder mig også til at se dig igen.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, virkelig irriterende... Så ses vi også på søndag? Det var en overraskelse, og det bliver hyggeligt.

      Slet
  5. Du har fortsatt mye fint i hagen din! Din nye clematis var virkelig søt :-)

    SvarSlet
  6. Jeg er også blevet meget lun på den clematis fra Bilka. Skal vist derind på lørdag, så måske....

    Ærgerligt med dit kamera, det kan vi jo slet ikke undvære.
    Jeg har også stadig lidt bellis fra foråret som blomstrer igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Spændende om du også kommer hjem med en eller flere clematis, Gitte

      Slet
  7. Øv med kameraet - man er jo helt lost som haveblogger, når det ikke vil makke ret :-(
    Super lækker klematis i øvrigt, og så synes jeg altså dine cosmos er helt vildt søde med det mørke i midten - har de et navn?
    Ha' en dejlig dag!
    Knus
    Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er faktisk lidt ØV. Nu er cameraet sendt ind til rep.men det er vist objektivet, det er galt med.

      Cosmos kunne jeg ikke navnet på, men Marlene kunne heldigvis oplyse at den hedder Daydream.

      Slet
  8. Den dejlige cosmos - Daydream, som sorten hedder - har jeg også flere steder. Den har selvsået sig i år, så den blomstrede ret tidligt.

    Jeg er godt nok også vild med den klematis - lækre tykke kronblade :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for navnet, Marlene - nu har jeg noteret det.
      Ja, den nye clematis er bare så lækker, og en rigtig dejlig blå farve.

      Slet
  9. Hej Ulla.
    Han er god til at købe blomster ham Malcom. Stort (forsinket) tillykke til jer begge med sølvbrylluppet :-)
    Knus Lone

    SvarSlet
  10. Hej Ulla. Jeg synes også Malcolm er god til at købe planter. Den er virkelig fin, den clematis! Dine cosmos er virkelig flotte, jeg har ikke før set den farve. Mine blomstrer også endnu og jeg kan nok snart tage frø. Rigtig god fredag. Håber ikke det er alvorlige fejl med kameraet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet om at tage frø af cosmos, det havde jeg ikke lige tænkt på. Cameraet er sendt ind til reparation, vist nok objektivet det er galt med. Vi får se.

      Slet
  11. Der var rigtig mange skønheder. Det er da helt utroligt med bellisen. Mine er røget på komposten for længe siden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lidt utroligt med den slags forårsblomster på denne årstid, men de er så søde.

      Slet
  12. Jeg kommer da helt i forårsstemning når du sådan viser bellis og stedmoder ;o). Skønt med den fine plantegave, du er heldig tror da aldrig at det kunne ske her, at manden min kom hjem med planter ;o) men nyt fiskegrej er der vist større chancer for ;o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.