Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 6. september 2012

Hvad oplevede vi ellers...

På herregården Nørre Vosborgs arealer fandt vi også stedets egen skærehave af blomster. Selvfølgelig måtte vi lige have et kik og fik også taget billeder af nogle af de dejlige planter.


Her var hestemynte, hosta, Sct.Hans urt, duehoved, gladiolus og meget andet i rå mængder.
Det gør sig nu meget godt og man stod jo og tænkte, at havde man selv lidt større arealer at gøre godt med i sin egen have...
 
 


For slet ikke at tale om Dahlia...




























Onsdag formiddag tilbragte vi i Laubjergs Rosenhave, som ligger uden for Ringkøbing. En fin have med alverdens roser, både Austin roser, Poulsen roser, miniature roser, klatreroser, buskroser, bunddække roser...   og næsten alle var i blomst. Der blev noteret, fotograferet og duftet til alle herlighederne.

Jo, det var en fin dag.





Elaine Paige var en rigtig showstopper
 

Bunddække rosen Marsh, som vist kom på vores ønskeliste
Ghislaine de Féligonde, supersmuk...



12 kommentarer:

  1. Her var det virkelig mange flotte blomster! Den hestemynten var veldig fin!

    Ønsker deg en fin kveld! Klem

    SvarSlet
  2. Godaften Ulla.I har da oplevet noget på jeres sølvbryllupstur.Sikke nogle dejlige billeder du viser-lange rækker af skønne stauder.Men som du skriver-der skal mere plads til end vi har.Er ved at pakke til min tur til Gitte-glæder mig .Vi skal til Fyn på søndag.Der er havedag hos Birgitte Hastholt ved Ringe.God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bare så dejligt at komme ud at opleve lidt andet. God tur til Fyn - jeg har set flere omtale arrangementet, men vi får desværre ikke tid.

      Slet
  3. Det er så berigende, at komme ud og se andre haver, hvad enten det er i ens egen størrelse eller de store ;-)
    Jeg er også vild med hestemynten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt, Ina - dejligt at se noget andet end ens egen have.

      Slet
  4. Skønne billeder I har taget på de steder I var. Det er godt nok nogle ordentlige skærebede de har der. Der er også flot i Laubjegs Rosenhave.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan jo ikke lade være med at fotografere alt muligt... Ja, du kan tro at jeg nød rosenhaven, og så endda på den mest romantiske dag af alle :)

      Slet
  5. Ja de rå mængder gør sig godt. Det lyder som en god tur. Og lige et forsinket tillykke herfra.

    Din hvide klokkeranke blomstre fint nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt, Hanne - min har blomstret noget tid, men den blå lader vente på sig.

      Slet
  6. Den grønne sten er lige mig. Hold op den er flot. Hele opbygningen med søen og bænken SÅ skønt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den havde en helt speciel farve og facon - et rigtigt blikfang.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.