Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 9. september 2012

Det med gult



Havens Dag gik uden at vi kom i haven for andet end en lille fotorunde, og her er det godt nok lige de gule nuancer, som stjæler billedet (når man lige ser bort fra det lille farve-fyrværkeri i floksbedet.)

Derfor får I nu billeder af de fantastiske gule roser, som har en fin blomstring lige nu.












Her er det Graham Thomas, som slynger sig sammen med hvid Cosmos.
























Og her er det Charlotte, som minder lidt om Graham Thomas:


I husker nok Charlotte, som jeg købte til Garden Party i juni.

Nedenfor er det Lady Emma Hamilton, som også er en meget duftende rose.























Sluttelig en lille gul sag, som faktisk er Netto-gul, og som vi jo ikke kan lide - ret mange af os...  Det er Rudbeckia "Goldsturm", som slynger sig med den lilla violfrøstjerne og så bliver det lige pludselig en fin farve. Synes jeg.























Håber I har haft en dejlig Havens Dag.

12 kommentarer:

  1. Fine gule billeder. Jeg kan lide alle gule blomster, dog måske med undtagelse af gyldenris, og jeg har en lumsk mistanke om, at det skyldes den aggressive blomsterduft.

    SvarSlet
  2. JA GUL og HVID er noget af det mest lysende og poetiske, man kan have i sin have, synes jeg.

    Jeg er helt forelsket i Charlotte og ham Graham. Har dog selv The Pilgrim, som jeg også er så glad for. MEn en lidt stærkere bleggul vil være godt i min have.

    Ladyen har jeg - heldigvis. Hun skal dog over i KENZO-bedet. Det fortæller jeg snart om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget glad for gul og hvidt sammen. The Pilgrim står på min liste til det gule bed, den er så skøn også. Jeg glæder mig til at se Ladyen i dit Kenzo-bed.

      Slet
  3. Ja flere af de gule ligner hinanden. Jeg har Jan Austin og Graham Thomas, de ligner hinanden meget. Charlotte har jeg ikke, men ladyen er uundværlig. I øvrigt synes jeg godt om Charlotte, hun er en skøn lille sag.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Charlotten er nok den aller fineste, selvom Graham Thomas står stærkt lige nu.

      Slet
  4. Hej,
    Meget smukke roser.
    Graham Thomas måtte gerne flytte ind her.
    Skønne billeder og dine roser ser virkelig ud til at trives.
    Smukt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne - ja, de trives lige nu, det er bare dejligt.

      Slet
  5. Jeg er absolut ikke rosenkender og har svært ved at se forskel på de gule, du viser. Men hvad gør det, når de nu er så flotte at se på?
    Du er åbenbart kommet helskindet hjem, siden du har overskud til at blogge også! Flot klaret, Ulla!

    SvarSlet
    Svar
    1. De minder også meget om hinanden, indrømmer jeg.

      Tak! Ja, jeg fik prøvet kræfter med mig selv, og det var en succes.

      Slet
  6. Hvor er dine roser smukke.
    Gul og hvid farve lyser op i haven.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.