Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 10. september 2012

Slyngveninder

 






Clematis Piluu og klatrerosen Ilse Krohn Superior.


Et par rigtige slyngveninder.



Piluu viste sig slet ikke sidste år og vi troede at den var gået ud. Derfor er jeg ekstra glad for at se den blomstre så meget i år og den bliver ved i noget tid endnu.
 


13 kommentarer:

  1. Så vakre de var i sammen! Flotte slyngvenninner :-)

    SvarSlet
  2. Et rigtig godt par slyngveninder vil jeg mene :-). De klæder bestemt hinanden.

    /Birgitte

    SvarSlet
  3. Godaften Ulla.To smukke blomster i en fin kombination,der er fine sammen.Også et godt indlæg med de gule blomster.
    Er lige vendt hjem fra det jyske hos Gitte.Fik besøgt Lille Malunds have og nåede også marked på Fyn,hvor vi mødte flere bloggere.Har lige lavet et indlæg derfra.I morgen skal jeg plante mit nye bed i hvidt/gult/grønt.Det bliver spændende.Rigtig god aften Jette

    SvarSlet
  4. Ja det er et par kønne slyngveninder :) Min Piluu har også blomstret overdådigt i år, men det er forbi nu. Til gengæld blomstrer Flamula flot i toppen af et grantræ. Den har en dejlig duft, men den er så højt oppe at jeg ikke kan fange duften :(
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  5. Ja, de passer da rigtig godt sammen. Godt sammensat :-)

    SvarSlet
  6. Et smukt par! Vores piluu har også en mindre genblomstring. Pudsigt nok er blomsterne i denne ombæring allesammen enkle, mens de var fyldte i den første blomstring.

    SvarSlet
  7. En meget vellykket komposition, åh hvor jeg savner flere clematis i vores have, men vi bor kun til leje så der er jo grænser for hvor meget jeg vil komme i jorden. Smukke er de begge to.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  8. Meget, meget flot par de danner tilsammen. Jeg suger til mig af inspiration til mine træstammer i forhaven. Du har jo mange flotte slyngveninder.

    SvarSlet
  9. JA, de komplementerer hinanden fantastisk!
    Har de også en halv pude om fødderne, som Dalbyen siger?

    Forresten... så har jeg "releaset" den der rose, jeg "holdt tilbage" sidst. Det var fordi min datter endnu ikke havde "offentliggjort" nyheden på Facebook. ;)

    SvarSlet
  10. Så vakkert bilde av klematisen og den hvote rosen! Nydelig simpelthen....Min klematis har ikke villet blomstre i år, men håper det går bedre neste år! Det har vært en kjølig og regnfull sommer!
    Hvilken flott blogg du har!

    SvarSlet
  11. Dejlige planter og genial overskrift.

    SvarSlet
  12. Ulla, min haveveninde har en daglilje med til dig på søndag, Sugar candy. Hun har en bod dernede, måske kan vi få udvekslet, ellers tager jeg den med hjem. Vi ses.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.