Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 16. september 2012

Plantemarked og "mini-blogtræf"

En herlig søndag formiddag og endelig et plantemarked i nærheden af min bopæl :)

Kl. 9 rullede vi ind på pladsen foran plantemarkedet i Botanisk Have i Århus. Vejret var perfekt til formålet - ikke for megen sol og slet ingen regn.

Vi skulle handle, skulle vi! 

Sjovt nok kom vi hjem med andre ting, end det der var noteret på indkøbslisten og meget mere end det...  (har vi mon prøvet det før).

Der var rigtigt mange boder, selvom det slet ikke kan måle sig med f.eks. grundlovsmarkedet i Geografisk Have. Men rigeligt at se på, røre ved, dufte til og lade sig friste af. Vi syntes faktisk at her var rigtigt rart at være.

Oven i købet havde jeg aftalt at mødes med Lisbeth fra Høneballehaven og Hanne fra Tilst samt Jette fra København og minsandten om ikke også at vi rendte på et par stykker mere fra blogverdenen.

Det blev til flere små gensyn, hvor var det hyggeligt.

Her er lidt billeder fra dagen.

Malcolm spejder efter kendte mennesker og spændende boder

Jette i fuld gang med indkøb

Så har jeg fundet Lisbeth...

Lotte fra Achilleas Kolonihave havde også en bod, tak for handlen Lotte!

Efter plantemarkedet tog Lisbeth og Rikke fra Samsø lige et kort smut med hjem til os og så haven, men desværre blev det kun til en kort visit denne gang.

De har da også fået købt en lille smule ind, synes jeg... :)

Tak for de fine planter, du havde med til mig, Lisbeth.

Fint besøg fra Samsø hjemme hos os selv
Her er hvad vi købte på markedet:




Se lige denne lyseblå skabiose




Det blev til nogle fine ting til det lysegule bed, bl.a.

Solhat White Swan
Gulstribet lille rund græs
Daglilje "Arctic Snow"
Gule lupiner "Chandelier"
Margerit "Broadway Light"
Gul skabiose

Desuden løg (Thalia og White Lady), husløg, blå skabiose, julerose, krybende læbeløs, og solhatte (Doubledecker og Tennesseenssis Rocky Top).

Også tak til Hanne for at skaffe mig dagliljen "Sugar Candy".


Solhat White Swan og i baggrunden den lysegule margerit, som jeg blev meget forelsket i

Inden længe går jeg i haven og begynder at plante alle herlighederne.

23 kommentarer:

  1. Det lyder som en skøn dag på plantemarkedet med indkøb, snak med andre have bloggere, og endda besøg i egen have efterfølgende :-))

    Jeg er helt vild med solhatte, og sidder her og drømmer om alle de forskellige jeg skal ud og have anskaffet mig med tiden, når jeg ser på dine indkøb :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtigt god dag. Inden længe er din have også klar til at der kan plantes solhatte mm. Det bliver dejligt.

      Slet
  2. Sikke en masse fine planter du har købt :o) Tak for sidst hvor var det hyggeligt. Jeg er lige landet herhjemme og skal ud og tage billeder af mine planter og finde ud af, hvad jeg har købt.
    Tak for hostaer og violfrøstjerne og frø.
    Desværre skal alting gå stærkt, når man skal nå en færge, vi kunne have brugt meget mere tid.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi kunne sagtens have brugt meget mere tid, men jeg nød den tid, vi brugte :)

      Slet
  3. Hej Ulla. Hold da op sikke nogle fine indkøb og hvor ser det ud til at have været hyggeligt - dit gule bed bliver jo helt vildt flot, jeg kan lige se det for mig og glæder mig allerede til at se billeder af resultatet. Jeg synes faktisk det er ret meget I har fået handlet! Dejligt at vejret var så godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var faktisk mange gode tilbud og priserne var rimelige, så det var ikke svært at slå sig løs...

      Slet
  4. skønt med plantemarkede:) dejlige planter du fik købt:) Anne Gine

    SvarSlet
  5. Hej Ulla.Ja! jeg vil også sige tak for det hyggelige møde med dig og din
    mand og Lisbeth-Høneballehaven.Også tak for frøene,dem blev jeg
    glad for.Sikke en høst i kom hjem med.Glæder mig til at se dit
    gule-hvide bed.Rigtigt dejligt at mødes med andre bloggere rundt
    om i landet.Næste gang må du komme til staden.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget hyggeligt at mødes og sjovt at vi fik valgt en del af de samme planter :)

      Slet
  6. Hej Ulla, Det ser hyggeligt ud, og selvfølgelig kommer der altid en masse med hjem :-) Vejret var med jer, her har jeg også været i haven det meste af dagen og dele stauder, lægge løg etc.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at få ordnet en masse i haven :)

      Slet
  7. Sikke du har fået snoldet :-)
    Og hvor hyggeligt med mni-blogtræf og kort visit fra Samsø. Håber jeg også får mulighed for at kigge forbi en dag og se din dejlige have.
    Knus
    Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en god dag, helt sikkert. Ja du er selvfølgelig velkommen hvis du kommer på disse kanter, det ville da være sjovt.

      Slet
  8. Det ser absolut ud til at alle har hygget sig, - og hvordan kan man andet i det selskab!!?? ;o)

    SvarSlet
  9. Ja for pokker, det ser hyggeligt ud. Mums en masse lækre planter I har fået fingre i. Det bliver da helt forrygende til næste forår. Hyggeligt at gense bloggere fra Samsø, og godt lige at få genopfrisket ansigter igen! Tak for det. :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bestemt hyggeligt og vi nød både selskabet og alle de fristende boder.

      Slet
  10. Vilken inspirerande blogg!! Hoppas det är ok om jag lägger till dig bland mina utrikiska bloggar!! Hit vill jag ju hitta igen!!! Ha en fin dag/Gela

    SvarSlet
  11. Kære Ulla. Hvor er det dog skønt og se, at du også kan "falde i" og købe vildt ind. Skønne planter. Der er da flere jeg godt kunne tænke mig, hvis jeg nu lige havde pladsen. Det er hyggeligt og komme rundt til de plantemarkeder, desværre løber jeg ikke ind i blogfolk, det er åbenbart for langt væk :)

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg faldt virkelig i og brugte rub og stub. Der var mange gode tilbud og Jette blev ved med at sige, at det hele var så billigt her i Århus... Hyggeligt også at møde andre bloggere, selvfølgelig.

      Slet
  12. Hvor ser det spændende ud.
    Gode billeder.
    Held og lykke med alle dine nyindkøbte planter.
    Rart at kunne stå ansigt til ansigt med andre haveblogger.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.