Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 18. september 2014

Wow.... Barnsley House Garden

VIRTUEL HAVEREJSE
Torsdag tidlig eftermiddag



Jeg har læst hos Lone, at der kun er adgang til Barnsley House Garden, hvis man spiser frokost her. Det her vi timet korrekt, jeg er SÅ sulten.

Her er indgangen - jeg var slet ikke klar over at det er et Spa-sted...


Vi kommer op ad indkørslen her og får parkeret omme i parkeringsbåsene til venstre for det store hus.


Det ser da meget lovende ud.



Vi kommer faktisk ind i haven sådan lidt ad bagvejen, men skynder os hen og får sat os ved et af bordene.

Ser det ikke bare hyggeligt ud :)





Efter sandwich er vi klar til at indtage haven, så her kommer billeder i rå mængder.

Barnsley House Garden er en meget smuk have med masser at se på.












Vi smutter lige ud og ser på den dejlige køkkenhave også, der går indtil flere gartnere, som vi får os en lille sludder med.




Buksbom, der omkranser kålhoveder - det har vi ikke set før.










Tilbage ind i haven igen - sikke nogle skønne formklippede træer.



Her henne i dette hjørne er der et vandbassin.

Og... hvad skuer mit øje.... den vidunderlige clematis Durandii, som jeg forelskede mig totalt i da vi besøgte Ernst Jensens rosenhave i Ribe.

Den kan vist godt vises i mere end ét billede.








Også fra denne have genkender jeg elementer fra en vis have i Risskov - hvor er det bare skønt at se.




Selv en plante så simpel som storkenæb henrykker mig i den grad - det er omgivelserne, der gør det.




Til slut ærteblomster, som også var mange steder i bedene. Så skønne...


























Hvad siger I - er I friske til endnu et havebesøg i dag eller kan I ikke rumme mere?

Hvis vi kører nu, kan vi godt nå at se noget af Buscot Park - det tager under en halv time at køre derhen.





FAKTA
Barnsley House Gardens
Cirencester, Gloucestershire

Du kan også læse mere om Lones beretning fra haven.





Dette indlæg er en del af min virtuelle rejse rundt i Sydengland. Rejsen foregik i første halvdel af juli måned 2014
og har du ikke læst med fra starten 

af denne virtuelle rejse-beskrivelse, kan du klikke her, hvis du gerne vil følge med på hele turen.
Det ville glæde mig at have dig med :)

10 kommentarer:

  1. Ja men vi følger da med, det er jo helt gratis for os :)
    Det var en flot have, og sikke nogen kålhoveder. Clematis Durandii er vældig fin - passer lige til dit blå bed.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Det er vildt Ulla!
    Jeg kan slet ikke følge med jer;-) Endnu en fantastisk have I har tage os med til!! Jeg bliver nød til at se dine andre indlæg på et andet tidspunkt..
    Knus Gro

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig have! Billedet med pavillon og bassin minder meget om "Claus Dalby møder Haven i Hune". Men så vidt jeg ved har Claus og Anne jo også rejst flere gange sammen til England, så inspiration har de nok fået begge to. Og dejligt ser det jo ud :)
    Tak for endnu en hyggelig tur. Ser frem til den næste ;)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Du bliver da bare ved at diske op med de smukkeste billeder fra et utroligt smukt sted.
    Dejligt hus..............flotte formklippede vækster....................og en dejlig klematis.
    Og selvom jeg er lidt forpustet............så vil jeg gerne have mere.
    Så ja!!! jeg kan sagtens rumme mere.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig køkkenhave, jeg elsker køkkenhaver. Hvad er de der sattelitfrøstande i bedet med liljerne - er det en slags Allium?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi, ja det må være Allium, kæmpestore var de og desværre har jeg ikke navnet på dem. De var meget dekorative.

      Slet
  6. Hej Ulla
    Jamen, sikken en rejse, du har inviteret med på - du kan tro, at jeg nyder det i fulde drag! Også meget betænksomt af dig at sørge for, at vi sover godt de skønneste steder og spiser dejlig mad :) Ja, jeg kan sagtens klare et besøg mere!
    Kh Linda

    SvarSlet
  7. Hej Ulla. Så er jeg med igen med en dags forsinkelse, jeg kan nu godt lide begge de to sidste haver, men denne i dag er den skønneste. Sikke mange haver I har besøgt, utroligt at I kunne nå det, det må have krævet en del planlægning.

    SvarSlet
  8. Hvor er det dog smukke billeder! Engelske haver er i en klasse for sig og fyldt med inspiration. Sikke en spændende ferie, I har haft!

    SvarSlet
  9. Endnu en helt overdådig dejlig have og smukt hus. Jeg kan ikke få nok, så jeg smutter med til endnu en perle :) Overvældende hvad I har fået set på denne tur, simpelthen!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.