Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 20. september 2014

Aftensmad i Burford

VIRTUEL HAVEREJSE
Torsdag aften



BURFORD er en typisk engelsk by fra det kendte Cotswolds-område.
Her er næsten alle huse bygget i den gule kalksten og mange forbinder det med det rigtige England.

Vi går lidt ned ad hovedgaden for at finde et sted at spise aftensmad.

Der er masser af steder...








Fish & Chips på den elegante måde







Var det ikke lækkert?

Vi skal bo i den lille by Windrush og finder hurtigt vores B&B.





En utrolig sød dame tager imod og viser os ovenpå til vores værelse.



.... med denne udsigt ud mod markerne:







Vi har nået meget i dag og det er mange timer siden vi forlod Lullington House i morges for at besøge The Courts Garden, Cherney House Garden, Barnsley House og til sidst Buscot Park.

Godnat og sov godt.






Dette indlæg er en del af min virtuelle rejse rundt i Sydengland. Rejsen foregik i første halvdel af juli måned 2014
og har du ikke læst med fra starten 
af denne virtuelle rejse-beskrivelse, kan du klikke her, hvis du gerne vil følge med på hele turen.
Det ville glæde mig at have dig med :)

8 kommentarer:

  1. Åh, jeg elsker England! Jeg sidder og bliver helt vemodig ved tanken om at jeg for nogle år siden holdt op med at undervise i engelsk ... Men heldigvis er min datter lige begyndt på engelsk på universitet, så jeg kan følge med fra sidelinjen - også hos dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, England har en særlig plads i mit hjerte også :)

      Slet
  2. Hej Ulla.Skønne billeder fra en typisk by i England.................elsker de smukke gamle og lidt skæve huse.
    Og sikke et dejligt B&B i boede på.Med en fantastisk udsigt.
    Fish &Chips fik vi også på en pub i London................og det smagte rigtig godt.
    Håber i sov godt......................for sikket et dagsprogram i havde.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  3. Hvor ser det skønt ud, er misundelig på den GODE måde, nyd det, føl det, mærk det, indånd det, se det, oplev det og ikke mindst gem det i jeres hjerter. Dejligt at du også deler det med os, det kan give ny inspiration til os andre og måske lyst til at besøge netop disse steder. Vi var på haverejse i England for 2 år siden og boede også på B&B, det var en fantastisk tur. Forsat god tur, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar, det er i hvert fald ikke sidste gang at vi tager på haverejse, jeg har sjældent oplevet noget så afstressende selvom vi nogle dage så 3 haver. det var bare perfekt. Og mht. overnatning, så vil vi altid bo på B&B, det er den bedste måde at opleve englænderne på og de er allesammen så søde og snakkesalige.

      Slet
  4. Ja nu må I være trætte :) Lidt huse og gader, lidt mad og solnedgangsbilleder, alt ser fint ud, incl. det fine værelse.
    Knus og sov godt :)
    Lisbeth

    SvarSlet
  5. Jeg kan godt se at Sussie rynker lidt på næsen af fish & chips, men jeg spiser da gerne hendes portion. Sådan en tyk filet med skønne fritter til.... mums!! Og værelset ser skønt ud, det gav vist en god nattesøvn. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det var godt nok lækkert - både maden og værelset.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.