Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 14. september 2014

The Courts Garden

VIRTUEL HAVEREJSE

Torsdag morgen



Den første have, vi skal besøge i dag, ligger ikke så langt fra Lullington House, så vi er hurtigt derhenne - i Holt, som den lille by hedder.

Haven hedder The Courts Garden.





Her i haven er smukke plæner med afvekslende staudebede, et flot orangeri her midt i det hele.



Der er formklip og smukke træer, velholdte plæner - ja, døm selv, nu kommer der bare billeder uden kommentarer:
























Man aner hvor Claus Dalby har fået inspiration fra...




Pyha, vi bliver næsten helt forpustede, men sikke dejligt vejr det er - ingen behov for den lune trøje i dag.
Nå, men vi har set hele haven nu og selvom vi kunne fristes til at tage en runde mere, så er vi nysgerrige efter at se flere have i dag, så nu kører vi videre - det tager ca. en time til næste have.




FAKTA

The Courts Garden
Holt, Near Bradford-on-Avon, Wiltshire BA14 6RR


HISTORIE
The Courts Garden beskrives på hjemmesiden som en "Country Garden".

Læs mere på National Trusts hjemmeside om haven her.




Dette indlæg er en del af min virtuelle rejse rundt i Sydengland. Rejsen foregik i første halvdel af juli måned 2014
og har du ikke læst med fra starten 

af denne virtuelle rejse-beskrivelse, kan du klikke her, hvis du gerne vil følge med på hele turen.
Det ville glæde mig at have dig med :)

6 kommentarer:

  1. Endnu en vidunderlig have. Det ligner næste gamle mænd de første formklip når de bøjer :-) Vand, gamle bygninger, flotte point de vue. Det er bare flot.

    SvarSlet
  2. Ja det var nogen underlige formklip, men det var flotte billeder. Jeg bemærkede mest hortensiaen, den er stor.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hold! Hold! Hold!.... Min hjerne kan slet ikke rumme alle disse skønne rum!!! Som altid er det formklippede fuldstændig fascinerende, om jeg begriber hvorfor jeg for år tilbage syntes at formklip var noget pop!! De første ligner nissehuer og kuglerne ligger som havskildpadder på en strand. Og så den smukke, smukke pergola og hortensiaen og de sjove bede med søjlerne.... Nøøøjjj... Hvor er det fint.

    Jeg er sikker på Sussie er vågnet op til dåd igen, for her kan man da kun blive glad af at være. Jeg kigger lige efter hende inde i plantesalget.... ;)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Som du da kan blive ved med at diske op med pragtfulde have..................og smukke gamle huse.
    Jeg nyder det hele i fulde drag...................og elsker alle de smukke formklippede vækster.
    Så kom bare med flere haver ................kan slet ikke få nok.God dag Knus Jette

    SvarSlet
  5. ååh, undskyld - jeg sad i templet og drømte om Mr. Darcy

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.