Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 4. september 2014

Rye og så endelig til køjs

VIRTUEL HAVEREJSE
Lørdag sen eftermiddag


Nu er vi ved at være trætte, vi har jo været ekstremt tidligt oppe og har nået pænt meget i dag.

Men vi er ganske tæt på byen Rye og der har vi aldrig været.

Så derfor beslutter vi os for at køre et smut til Rye og se på nogle hyggelige gamle gader inden vi sætter kursen mod vores Bed & Breakfast.



Englændernes haveglæde fornægter sig ikke.
Her i gaden er der både roser, stauder, formklip og krukker.







Vi bor i en lille by Robertsbridge på Glenferness B&B og spiser morgenmad i dette vidunderlige orangeri.



Og så er vi klar til havedag nr. 2.

Vi skal til først til Pashley Manor Garden og derefter til Bordehill Garden.

Lad os få kufferterne ind i bilen og komme afsted.




Dette indlæg er en del af min virtuelle rejse rundt i Sydengland. Rejsen foregik i første halvdel af juli måned 2014 og har du ikke læst med fra starten af denne virtuelle rejse-beskrivelse, kan du klikke her, hvis du gerne vil følge med på hele turen.
Det ville glæde mig at have dig med :)

12 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Skønne billeder fra jeres tur...................er bare SÅ vild med de smukke gamle huse.
    Og det med B&B kan englænderne bare
    Venter spændt på næste rejsebrev.
    Godaften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bare så flot der i Rye - vi kunne godt have brugt mere tid, men vi er trætte nu...

      Slet
  2. Det glæder jeg mig til, Ulla.
    Pashley så jeg får nogle år siden og den er altså skøn :-)

    Men Borde HIll... den er jeg spændt på. Så også den for år tilbage.
    Og, der var den virkelig trist. Måske er den blevet bedre. Vi får se :-)

    Min kuffert er i hvert fald pakket :-)
    Jeg er klar!

    SvarSlet
  3. Utrolig charmerende Rye! Tak for mad i orangeriet, så er det ned under dynerne.... nå nej... dobbelttæppet... Og så godnat. Glæder mig til den videre færd i spændende haver. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, dobbelttæppet - men nu kører vi videre.

      Slet
  4. Dejlig hyggelig by!- Først troede jeg du mente Søren Rye;-) det gjorde du heldigvis ikke. Kan vi så komme afsted, jeg er lidt utålmodig:-D
    K.Gro

    SvarSlet
  5. Dejlige skønne huse. Vi besøgte Pashley Manor på vores tur, jeg synes at den var lidt for ordentlig, men de havde en fin køkkenhave..... og igen...... smag og behag...... de havde en dejlig cafe så vidt jeg husker :-) :-)

    SvarSlet
  6. Smuk by, Rye, og dejligt med alle væksterne i gaderne. Glasset i orangeriet er rigtig flot. Jeg er klar til næste stop :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.