Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 10. september 2014

Mottisfont Abbey

VIRTUEL HAVEREJSE

Onsdag formiddag


Efter en del kørsel i går er det dejligt at vi nærmest kun lige skal et stykke uden for byen og så er vi ved Mottisfont Abbey.

Carol i Eastbourne viste mig en masse billeder af rosenhaven på Mottisfont Abbey og jeg glæder mig så meget til at se den.

Så er vi der.



Det første vi møder er en bæk - meget klart vand.

Det viser sig at den løber gennem hele parken og er et meget elegant indslag i parken.



Mottisfont er også:
  • Store plæner
  • Flotte store træer
  • En vinterhave, som ikke ser ud af meget nu, men vi kan se af informationsfolderen at den må være et besøg værd om vinteren.






Vi skal igennem her for at komme ind til den muromkransede rosenhave




THE WALLED GARDEN:



Desværre er roserne næsten ovre, det er rigtigt ærgerligt. Der er utroligt mange historiske og gammeldags roser, som har haft deres store blomstring. Faktisk rummer THE WALLED GARDEN den nationale samling af gammeldags roser i England.

Blandt roserne er plantet mange forskellige stauder, bl.a. er her rigtigt mange penstemon, og denne plante har virkelig fanget vores interesse. Der er så mange forskellige og hvor er de bare flotte.
De klæder roserne meget fint.






En del lavendel er her også.
















Et stort bed er plantet til med den flotte gule rose "Graham Thomas", som er opkaldt efter den gartner på Mottisfont Abbey, som designede deres kendte rosenhave. Vi har den selv i vores have, men det er skønt at se så mange gule roser sammen - og de er faktisk i blomst.



Vi går tilbage på plænen foran huset og videre om på den anden side, hvor bækken næsten er blevet til en flod.

Man kan gå en pæn lang tur langs floden og det er det reneste, klare vand.

Meget smukt.





Jeg smutter lige en tur ind i huset, som faktisk er meget interessant.

Jeg skal spare jer for en masse billeder, men se bare lige et par stykker:



Mottisfont er bestemt et besøg værd (men kom i juni) og vi har nydt parken og haven selvom roserne skuffede.

Efter en kop kaffe med lidt til kører vi igen i vores lille bil.

Eftermiddagen skal tilbringes i Tintinhull Garden.


FAKTA
Mottisfont Abbey
Near Romsey, Hampshire SO51 0LP
Læs mere på National Trusts hjemmeside om Mottisfont Abbey.



Dette indlæg er en del af min virtuelle rejse rundt i Sydengland. Rejsen foregik i første halvdel af juli måned 2014 og har du ikke læst med fra starten af denne virtuelle rejse-beskrivelse, kan du klikke her, hvis du gerne vil følge med på hele turen.
Det ville glæde mig at have dig med :)

8 kommentarer:

  1. Tak for turen - igen flotte billeder, det ser godt ud med floden gennem haven.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Der ser dejligt ud, især med de lange bede. Flotte store gamle træer, og lavendlerne er da forrygende.

    SvarSlet
  3. Det var dog en fantastisk dejlig tur til England i har været på!!! Tak fordi du deler jeres oplevelser derovre med os andre!! Det er nogen forrygende flotte billeder du viser af alle de vidunderlige haver I har besøgt, og jeg er helt oppe at køre over at have kigget tilbage i de sidste mange indlæg! Wow, jeg burde virkelig selv tage derover en dag!
    Peto´s pergola er drømmedejlig, jeg føler mig helt hensat til en anden verden når jeg ser de billeder. Som klatreplante nørd og elsker af sten og mos/alger, samt af vandmiljøer... så står den pergola for mig som noget af det ypperste havedesign jeg nogen sinde har set!
    Tak for den skønne virtuelle haverejse! :-)
    Knus Alice

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan en haverejse kan man leve rigtigt længe på, det var umådeligt skønt. Peto's Pergola var virkelig et smukt kapitel for sig, velkommen ombord og tak for dine søde kommentarer :)

      Slet
  4. Hej Igen.Kan kun gentage hvad jeg har skrevet før..........................vidunderlige billeder i hat taget.
    Smukt sted med smukke store træer.................vandløb og dejlige lavendler.
    Hvor må det være dejligt at opleve SÅ mange vidunderlige steder på jeres tur.
    Følger helt sikker med på rejsen.
    Knus Jette

    SvarSlet
  5. Endnu et smukt sted. Hækken er imponerende og det samme er kontrasten fra de grønne plæner til The Walled garden. Som igen er meget smuk. Et dejligt besøg. :)

    SvarSlet
  6. Tak for alle jeres søde kommentarer - I er bare de bedste medpassagerer ::))

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.