Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 25. september 2014

"Open Gardens" i lokal området

VIRTUEL HAVEREJSE
...søndag eftermiddag, uge 2



WARWICKSHIRE

Malcolms søster Carol har spurgt om vi har lyst til at tage ud og se nogle private haver i lokalområdet?

Det er nemlig således at NGS (National Garden Scheme) har et landsdækkende arrangement med Open Gardens denne søndag og der er derfor en masse små byer i nærområdet, hvor man kan besøge folks haver.

Jo, det vil vi da rigtigt gerne.

Det nærmest beliggende sted er en landsby med navnet Avon Dassett. Vi har aldrig hørt om stedet før, men det tager kun 15 minutter i bil at nå dertil.

Vi betaler 5 pund for at deltage, det er billigt og går ubeskåret til velgørenhed.

Vi begiver os på vej - man går fra den ene have til den anden, byen er ikke så stor.







I denne have er der også formklip - i mindre udgave end det vi har set i nogle af de store haver, men ligheden er der da.






Dette hus med have er The Old Rectory - altså den gamle præstegård.











Ham her har jeg altså set før...


Claus Dalby har én præcis magen til, men denne her står i den gamle præstegårdshave i Avon Dassett.

Small world...












Et kig op ad gaden hvor man lige kan skimte kirketårnet.





Denne have har en mægtig stor køkkenhave med en nærmest industriel ærteproduktion.






Flot stengærde




Alt i alt en dejlig eftermiddag og sjovt at få lov at besøge helt almindelige menneskers haver. Det var tydeligt at de havde gjort meget ud af deres have til dagen.



FAKTA
Avon Dassett er en landsby i Warwickshire med blot 210 indbyggere.
De har en fin hjemmeside, der i Avon Dassett, hvoraf også fremgår at der ved arrangementet med de 9 åbne privathaver hin søndag blev samlet mere end 1000 pund ind til velgørenhed. Det er da flot.



Dette indlæg er en del af min virtuelle rejse rundt i Sydengland. Rejsen foregik i første halvdel af juli måned 2014
og har du ikke læst med fra starten 

af denne virtuelle rejse-beskrivelse, kan du klikke her, hvis du gerne vil følge med på hele turen.
Det ville glæde mig at have dig med :)

14 kommentarer:

  1. Efter at have set flere parykbuske på dine billeder fra England, forstår jeg bedre navnet. Hos mig bliver de slet ikke så flotte i parykken.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg slet ikke tænkt på, men du har ret... Vi så nogle meget flotte eksemplarer derovre.

      Slet
  2. Søde Ulla.

    Det er en fantastisk oplevelse at være med dig og Malcolm på haverejse i England. Jeg har været med på hele turen som blind passager. Nogle gange er en af haverne så vidunderlig, at jeg hopper af, og bliver et par dage ekstra. Jeg havde meget meget svært ved at forlade Hidcote, men nu er jeg tilbage hos jer. Åh, se nu det søde bette posthus. Og den totalt charmerende gamle præstegård og præstegårdshave. Det er jo lige så man bliver helt kulret og næsten får lyst til at emigrere.

    Ulla og Malcolm. TUSIND TUSIND tak for det kæmpestore og flotte stykke arbejde det også er, at fotografere og beskrive hele jeres haverejse, så vi andre også kan få virkelig stor glæde af det her på bloggen. Jeg ved med sikkerhed, at jeg vil vende tilbage til denne virtuelle haverejse igen og igen og igen. Af hele mit anglofile havehjerte TAK.

    Kæmpeknus og kærlige tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. hej min søde Tante, jeg er glad for at du nød turen rundt og jeg regnede næsten også med at du sad stille og eftertænksom omme på bagsædet...
      Jeg har også hygget mig rigtigt meget med at lave denne reportage, dels så kunne jeg genopleve alle detaljerne og dels så har jeg det nu stående for eftertiden til mig selv også. Det har bare været den fedeste haverejse, vi kunne ikke have ønsket os den bedre, og det bedste er at vi jo har fået mod på meget mere :)
      Jeg sender dig for øvrigt en lille kuvert en dag inden længe... Knus retur

      Slet
  3. Nøøøjjjj.... Hvor fantastisk at komme rundt i private haver. Der er mange skønne detaljer i dine billeder og jeg har nydt rundturen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, var det ikke bare sjovt at komme med rundt til lidt private haver også...

      Slet
  4. Tak for turen, og tak fordi I delte jeres oplevelser og billeder med os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været en fornøjelse og du er velkommen :)

      Slet
  5. hej Ulla.Vil lige sige at jeg også har nydt all de smukke billeder fra Hidcote ....................et fantastisk sted.
    Men også dejligt at se ganske almindelige haver i England.
    Vil også sige 1000 tak for turen rundt til fantastiske haver .................sikke en oplevelse for livet.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. JA - Hidcote var virkelig helt fantastisk. Har nydt at have dig med på hele turen :) Knus retur

      Slet
  6. Det var da rigtig hyggeligt at komme ind i de private haver og århhh så mange dejlige ærter i den ene have :-)
    Haven med de formklippede ser nu pænt stor ud for sikke nogle lange kik de har.

    SvarSlet
    Svar
    1. uhm ja, ærterne.... Malcolm blev lige pludselig lidt pilfingret...

      Slet
  7. Hej Ulla, sikke en masse ligheder du finder med CD` have :-D
    Endnu en gang tak for den dejlige have tur :-) - fedt at se al den form klip i en mindre målestok!
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det var ret pudsigt, men jeg så masser af steder hvor han måske har fundet inspiration.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.