Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 14. september 2014

Endnu en overnatning

VIRTUEL HAVEREJSE

Onsdag aften, torsdag morgen




"Skal vi bo ude på landet igen" - spørger Malcolm, da vi kører fra Lytes Cary Manor.

Ja, det skal vi - jeg har fundet det mest fantastiske sted i en lillebitte by - ja, hjemmesider er jo taknemmelige, så nu får vi se hvad der gemmer sig derude.

Her er det:



Op ad indkørslen, jeg er godt spændt...


Sikke et hus !


Der er en stor have til. Huset er en tidligere præstebolig.





Her er vores værelse:



Efter en skøn nats søvn og et morgenbad er det tid til morgenmad, som indtages i dagligstuen nedenunder.




Lullington House er et af de bedste B & B's vi har overnattet på og ejeren Richard er meget venlig og hjælpsom.

Da vi skal afsted, er han ikke at se nogen steder, men køkkenpigen mener at han er ude i haven. I øvrigt har han blot lagt regningen til os, så vi efterlader pengene og beder køkkenpigen sige det til Richard. Det kan man da kalde tillid.

Nå, men nu er det torsdag morgen, kl. er 9.30 og vi skal afsted.

Vejret er strålende, de lover ingen regn i dag og vi skal se ikke mindre en 3 haver (måske 4 hvis .....). Er I friske?

Første stop er The Courts Garden i Holt uden for Bath.




FAKTA
Lullington House
Lullington, Near Frome, Somerset BA11 2PG

Se mere på deres egen hjemmeside.



Dette indlæg er en del af min virtuelle rejse rundt i Sydengland. Rejsen foregik i første halvdel af juli måned 2014 og har du ikke læst med fra starten 
af denne virtuelle rejse-beskrivelse, kan du klikke her, hvis du gerne vil følge med på hele turen.
Det ville glæde mig at have dig med :)

19 kommentarer:

  1. Jamen, det ligner da bare engelsk B&B når det er allerbedst! Smukt, hyggeligt og britisk :-)

    SvarSlet
  2. Hej Ulla
    Fantastisk tur I er på. Fik aldrig skrevet en kommentar og fortalt, at Lytes Cary Manor bestemt også røg på min private hitliste. Et medlemsskab af National Trust er på ønskesedlen. Og nu er også Lullington House noteret. Tak fordi du deler med os. Og nu skal I besøge en have uden for Bath som jeg ikke kender, spændende. Bath er fantastisk som feriedestination. Glæder mig til fortsættelsen. Else

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Else, du kan roligt overveje medlemsskab af Nat.Trust hvis du skal rundt og se en del haver, du kan jo på forhånd tjekke på deres hjemmeside, om haverne på din rute er med på deres liste.
      Ja, Bath er vidunderlig, men vi kommer ikke ind til Bath på denne tur.

      Slet
  3. Hej Ulla.Sikke da et skønt B&B i overnattede på..................rigtig Engelsk.
    Smukt gammelt hus.................og dejlig have.Og så en seng med himmel på.
    Hvad kan man forlange mere.
    Glæder mig til fortsættelsen Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid spændende at ankomme til et B&B selvom man har set billeder på nettet af stedet. Lullington House kan varmt anbefales.

      Slet
  4. Fantastisk skønt hus. I har sovet som kongelige. Og så også en stor have og en venlig vært. Dejligt :-)

    SvarSlet
  5. Det ser hyggeligt ud. Vi ville elske at komme til sådan et sted :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er noget helt andet end at bo på hotel - vi er ret vilde med det her sted.

      Slet
  6. Hej Ulla. Sikke et romantisk sted, det ville lige være noget for mig også! Jeg kan næsten ikke vente til næste tur, du viser os rundt på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvis du nogensinde kommer på Bath-kanterne så har du i hvert fald en anledning til at bo her.

      Slet
  7. Ja det var da et dejligt sted, du forstår at finde de gode steder, og så endda med himmelseng
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Himmelsengen var faktisk "bonus". Jeg havde booket et almindeligt dobbeltværelse, men Richard lod os få dette værelse til samme pris, så han var da flink :)

      Slet
  8. Uhhh... Ja tak. Frisk og veludhvilet efter en god nats søvn i det skønne værelse. Godt fundet! Træd I bare på speederen og lad os komme ud over prærien. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt - du har ikke ligget og kæmpet om pladsen med ægtemanden som Sussi gjorde - vi kører med det samme.

      Slet
  9. njaeeee, jeg er lidt klatøjet her til morgen - jeg delte værelset med ægtemanden - og engelske himmelsenge er altså lidt smalle til 2 når man er vant til sin egen brede boxmadras - det var også ligesom om den gik lidt ned på midten. Jeg har svært ved at ligge helt stille, og min stakkels ægteman (som er lettere end jeg) får sig en lufttur hver gang jeg vender mig. Men jeg er sikker på at jeg hurtigt er ovenpå igen......... og bare det at få tildelt sådan et skønt rum, opvejer så rigeligt at mageligheden må vige lidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke nogen box-madras - men så må du "power-nappe" lidt i bilen. Morgenmaden var i hvert fald lækker - fik du ikke nogen af de friske hindbær??

      Slet
    2. Hindbær ?????? nøøøøjjj - det så jeg ik' - men morgenmad er noget af mit det bedste, jeg ville elske at spise english breakfast til alle måltiderne...... nå ja, - med lidt crem tea indimellem bien sûr.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.