Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 12. april 2014

... ville bare lige vise

... at også mine kobjælder er kommet frem...





De plyssede små yndigheder halter nok langt bagefter andre steder, men ikke mindre velkomne ad den grund.

Til gengæld er min løjtnantshjerte tæt ved at være i blomst. Det er en rigtig forårsstaude med indbygget romantik ...  en plante som tiltrækker sig stor opmærksomhed for besøgende og som alligevel "blot" er en af de gamle "mormorplanter". Men skønnest af alle...



Billedet til højre er to dage gammelt og de to øvrige er netop fra i dag. Det går stærkt...

Og der kommer flere billeder i næste uge. Promise!


En rigtig god lørdag til alle derude :)


22 kommentarer:

  1. Du har virkelig fanget kobjældernes bløde og dunede udtryk. Sådan set har de fået et helt forkert navn, for de kan da umuligt udsende bjældeklang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde kommentarer, Marie - ja, navnet passer ikke helt lige nu.

      Slet
  2. Godmorgen min blomst.

    Og hvorfor har jeg så ingen kobjælder i min have? Det er da en fejl i min haveopdragelse. De er jo skønne.

    Jeg elsker elsker elsker løjtnantshjerter, men de elsker desværre ikke mig. De trives ikke synderligt godt i vores jord. Æv. Men det får mig ikke til at opgive dem.

    Rigtig dejlig weekend til jer.

    Knus og kram

    SvarSlet
    Svar
    1. ... du er nu ellers godt haveopdraget :) meeeen, en lille brist måske... du må have rettet op på det, søde. Ærgerligt at du ikke kan have løjtnantshjerter, desto mere nyder du sikkert at se med hos os andre... Kan du ikke have dem i en krukke med den jord, de kan lide? Tak i lige måde, knus retur

      Slet
  3. hej Ulla.Dejlige billeder fra din have.Sjovt nok har jeg også lige taget billeder af min fine kobjælde og løjtnabtshjerte..........skal nok vise dem i morgen.
    Og som du skriver så går det bare SÅ hurtigt lige nu i vores haver.
    Vil ud og nyde det dejlige vejr her...........og der er jo altid meget der trænger på i haven
    En rigtig dejlig weekend til jer her fra mig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at se dine billeder på din blog :) Ja, uha hvor alting sker hurtigt, man kan jo ikke tage på arbejde i flere dage uden at der er sket en masse. Forår i stærkt tempo:) Tak i lige måde :)

      Slet
  4. Hej Ulla
    Ja, kobjælder er bare helt fantastiske, de er så specielle.- fine billeder du har fanget!
    God Weekend
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor har du ret, Jette - de er meget særlige - jeg vil helt sikkert overveje at få nogle hvide til mit hvide bed også. I lige måde :)

      Slet
  5. Hej Ulla
    Jeg købte min første kobjælde i sidste uge, efter inspiration fra blogland.
    Det er flotte billeder både af kobjælde og de romantiske hjerter, som du viser.
    Ha' en herlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. ... der kan du bare se:) Ja, man bliver utroligt inspireret i blogland, det sker også for mig hele tiden. Tak for dine søde ord og i lige måde :)

      Slet
  6. Søde Ulla, hvor er de altså bare skønne dine små pelsede kobjælder. Jeg har kun nogle få eksemplarer i haven, og de er ikke nær så store og flotte som din, men jeg håber det komme med årene.
    Og løjtnanthjerter er jo fantastisk. Jeg har kun den hvide, men de er noget af det mest romantiske og elegante, man kan forestille sig :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal nok komme, Signe - vores har faktisk en 8-9 år på bagen, så der er håb forude. Ja, den skønne løjtnant er ikke til at undvære - den hvide er også bare mere end skøn. Knus retur.

      Slet
  7. Hej Ulla
    Ja kobjælder er et must i haven, mine blå er også først lige begyndt, de hvide er lidt tidligere, de lyserøde vil ikke bo her. Løjtnantshjerterne er lidt bagefter hos mig. Skønne billeder.
    Knus og god weekend - det er lidt koldt i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå, de hvide er tidligere, hvor er det sjovt at der er forskel på blomstringstiden hos de enkelte arter. Ja, det har været koldt i dag. Vi er lige kommet hjem fra Fyn med bilen fuld af roser fra JAS :)

      Slet
  8. Hvor er de bare fine, dine kobjælder. Jeg har desværre ikke nogen i haven, men det må komme på ønskesedlen. God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde :) Man får så mange "behov" her i blogland,ikke ?... Kobjælderne er i hvert fald dejlige.

      Slet
  9. Hvor er de søde, man får næsten lyst til at ae dem. Løjtnanshjerte har jeg prøvet både at så og at købe som plante men de vil ikke være hos mig. Jeg prøver jo nok igen, for de er bare ikke til at stå for.

    Knus og god påske ønsker

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Held og lykke påny med løjtnanten, fru Jensen - og velkommen til min blog :)

      Slet
  10. Hej Ulla. Fantastisk løjtnantshjerte. Dér kan jeg ikke være med. Mine er slet ikke så langt fremme, men jeg kan dog også se, at de skyder godt i vejret for hver dag, der går. Mine kobjælder er oprette, dem kan jeg rigtig godt lide. Dine er også fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg venter mig endnu mere skønhed fra løjtnanten når "han" begynder at øse af sit hjerte...

      Slet
  11. Det er to dejlige blomster.. og jeg elskede min mormors have, så kom du bare med mormor blomster :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.