Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 4. april 2014

Morgensol


En flot solopgang i dag - fik lige taget et par billeder da jeg afleverede Malcolm på arbejde kl. 06.45.

Positionen kan ikke skjules - det er Studstrupværkets skorsten til venstre

Jeg har nemlig fri i dag - hurra...

Morgenrunde i haven:


Lupinbedet, her er også tulipaner, verbascum, franske anemoner, digitalis.
Alt i lyserødt

Jan Lindmark er meget tæt på udspring

Masser af allium er på vej foran dammen

Den klasiske lysereøde løjtnantshjerte vokser med flere cm om dagen


Dagen byder på rengøring, et kort familiebesøg, en tur ind til Århus og sidst på eftermiddagen rammer jeg nok haven.

God fredag til alle der læser med her.

10 kommentarer:

  1. God morgen Ulla
    Jeg har også været på morgentur og taget billeder, det var en utrolig flot solopgang, min kommer først på senere :) Jeg blev glad for at se billedet af Jan Lindmark, jeg synes nemlig knopperne ser lidt mystiske ud, så jeg troede, det var vandmangel, men nu kan jeg se, at dine ser ud ligesom mine. Din løjtnantshjerte er nået langt, mine er sat lidt tilbage, da de fik lidt jord over sig.
    Det er en kold morgen, men solen kom da frem.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, solopgangen var meget smuk. Desværre kunne jeg ikke nå at få billederne i kassen før solen var krøbet op over horisonten. Jeg tror at din Jan Lindmark ser helt normal ud - min så i hvert fald også sådan ud sidste år før udspring. Men du har ret i at vi skal huske at vande clematis her i foråret, det er jo allerede lidt tørt derude nogle steder. Løjtnantshjerte viser jeg snart i blomst ::)) Knus

      Slet
  2. Ja, sikken en skøn morgen. Jeg nød også solopgangen, som du har fanget så smukt :-)
    Håber du får en fantastisk dag!
    Knus Signe

    SvarSlet
  3. øv.... kunne også godt have brugt en fridag i dag ;) - go' weekend og hils Malcolm

    SvarSlet
  4. Hvor ser det hyggeligt ud og det var da en skøn solopgang. Dejligt at du sådan kan aflevere Malcolm på job......Din løjtnantshjerte er langt længere oppe end min. Det er så dejligt at se, hvordan det står til i jeres haver med de forskellige planter. Rart at kunne sammenligne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man kan ikke undgå at sammenligne hvor langt de forskellige planter er - det er sjovt at se landsforskellene som kan være ganske store indimellem.

      Slet
  5. Dejligt med en morgenrunde i haven; så kan dagen ikke starte bedre. Dine planter er godt nok langt fremme dernede i det lune sving ved Aarhusbugten :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det tyder det på, men vi bor nu ikke i et lunt sving, men temmeligt højt oppe over Lisbjerg bakkerne.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.