Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 4. april 2014

Det blev ikke til meget have i dag, indrømmet.... Efter byturen var konen træt og det var piv-koldt udenfor.

Så der blev kun kastet med lidt kalk til pæonerne og de sidste roser og rhododendron blev gødet og vandet og nu er jeg trukket indenfor og vil snart nyde lidt aftensmad og et glas rødvin sammen med min søde mand, som har knoklet på sin arbejdsplads hele dagen.

Lyngen her fotograferet for et par dage siden, men solskinnet har været lige så skønt i dag.

Egentlig troede jeg at det udelukkende var efterårslyng, som jeg havde plantet i det nye rhododendronbed, men tydeligvis ikke...


12 kommentarer:

  1. Ja, det har sørme været koldt i dag. Jeg havde mange haveplaner, da jeg kom hjem fra arbejde, men jeg endte i drivhuset, hvor jeg fik sået lidt sommerblomster istedet. Udenfor var der bare en isnende kold vind, så nu håber jeg på bedre vejr i morgen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du har et drivhus at trække ind i når kulden bider. Jeg skal også så sommerblomster inden længe :)

      Slet
  2. Synd det var så koldt på din fridag. Det var godt nok for koldt til at være rart. Ja den lyng har jeg også til at blomstre nu.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Pyt med det, jeg havde jo mange andre planer for dagen også.

      Slet
  3. Det er helt klart en erica/forårslyng du har der.
    Der findes et hav af forskellige lyng, og det kan faktisk lade sig gøre, at anlægge et lyngbed, som har noget at byde på næsten året rundt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der findes mange flotte lyng. Jeg har også nogle efterårslyng, de er dejlige på hver sin årstid. En plantemand sagde engang til mig, at hvis jeg først fik begyndt med lyng, så ville jeg ikke undvære dem igen, og det må jeg give ham ret i. Har nogle gange været på planteskolen hvor de har haft et kæmpestort udvalg af forskellige lyng. Mit eneste problem er hvor jeg skal gøre af dem.... Har ikke så mange surbundspladser tilbage...

      Slet
  4. Ja, føj hvor var det koldt. Jeg nød nu at lave havearbejde, efter at influenza har holdt mig enden døre i flere uger. Lyng synes jeg er lidt af en videnskab.

    SvarSlet
    Svar
    1. Frisk luft kan man jo altid nyde, men man skulle godt nok være i varmt tøj i går. Lyng er spændende, og der findes så mange forskellige, helt utroligt. Og så blomstrer de rigtigt længe, faktisk flere måneder.

      Slet
  5. Hej Ulla
    Flot billede af foårslyngen. Jeg havde også en fridag idag. Og her var det også meget kold og blæsende. God weekend

    SvarSlet
  6. Selvom det blæsende koldt i går, giver en lille haverunde altid lidt varme inden i :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har du ret i. Det handler jo også bare om påklædning, men de milde dage nyder vi nu bedre.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.