Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 17. april 2014

Ad påskestien i min have

De sartgule, de rigtigt gule og de hvide - alle kappes om at forskønne haven lige nu og der er utroligt påskeagtigt over hele haven.

Hvilken fryd...


Rigtig god påske til alle derude :)


































Her er så Spring Green, og nu skulle det være ganske vist :)

Purissima står også flot endnu, men ingen billeder af dem i dag.



Skovanemoner


De svovlgule anemoner i solskin - hvor er det et kært gensyn (men svære at fotografere). Klyngen er vokset en lille smule siden jeg fik en klump af søde Frøken Solhat.






Den hvide Thalia er så ren og fin og elegant.

Du kan læse HAVEFOLKETS portræt af Thalia narcissen lige her.

9 kommentarer:

  1. Ja det er dejligt med alle de fine farver i haven nu. Min Thalia blomstrer ikke endnu. Anemonerne bliver overbelyst i solen, så de er meget svære ja. Her blæser det meget igen, men vi har da solskin ind i mellem.
    Også god påske til jer
    Knus

    SvarSlet
  2. Dejlige fotos
    Mine Purissima sprang ud sidste weekend, men mine Spring green er ikke nået dertil endnu.
    Ha' en rigtig god påske og tak for turen :-)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla. Gode billeder. Også rigtig god påske til dig, mine tulipaner står på spring. Mine narcisser blomstrer også, jeg har også thalia. Den er så skøn!

    SvarSlet
  4. Så fint det er. Jeg nyder også mine Thaliaer, men der er da alt for få i min have...... Plejer at købe nogen i potter i supermarkederne... men i år har jeg ikke set nogen - så det må blive planteskoleindkøb i efteråret :-) .... håber også at jeg når at få nogen af de smukke blege narcisser, som CD har lovet, at Bilka får hjem.... men der bliver nok rift om dem :-)

    SvarSlet
  5. Hej Ulla, dejlige påskebilleder.
    God påske

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.Smukke forårsblomster...................og de dejlige Spring Green blomstre også hos mig nu.
    Nyder også alle de fine narcisser der myldre op lige nu...........og mine Thalia er også begyndt at blomstre.Dem er jeg bare SÅ vild med.
    Rigtig god påske til dig og Malcolm knus Jette

    SvarSlet
  7. Skønne påskeblomster du viser, der er noget livsbekræftende ved de farver lige nu. Dejlig påskesti. Jeg har sat City of Harlem for første gang, dog er der ikke mange blomster på hver, dine ser dejlig fyldte ud.

    SvarSlet
  8. Meget smukt og hvilken skøn tid.
    Fortsat god påske til jer. :)

    SvarSlet
  9. Tak for alle jeres søde kommentarer - det er SÅ dejligt :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.