Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 15. april 2012

Nye beboere i drivhuset


I går flyttede vi krukke-roserne ud af drivhuset, hvor de har stået hele vinteren og derfor er dejligt langt fremme allerede nu.

Derved blev der jo plads til en del frølinger, bl.a. disse klokkeranker:


... og vidunderblomster fra Fru Friis:


Alle Dahliaeren er også "kommet hjem" igen efter vinteropbevaring på Malcolms arbejdsplads, hvor der er mulighed for at de kan stå på loftet i en af tørrehallerne og det er altså ret effektivt. Nu skal de stå lidt i drivhuset, inden de i begyndelsen af maj kan plantes ud og nogle stilles i krukke.




De svovlgule anemoner fra Frøken Solhat er kommet fint i gang og står nu i en lille krukke.


Stedmoderblomster i haven, som er kommet i gang igen efter overvintring fra sidste år:



.... hyacinterne i krukken står fortsat flot, det skal jeg helt sikkert gentage - næste år med en krukke FYLDT med blå hyacinter:

9 kommentarer:

  1. Hvor er dine Klokkeranker dog langt fremme.
    Heldigt at du har så god opbevaring af dine Dahlia.

    SvarSlet
  2. Fine klokkeranker. Jeg må også hellere se at få købt nogle dahliaer, så jeg har lidt blomster at se på i sensommeren.

    SvarSlet
  3. Så langt fremme er mine klokkeranker, da godt nok ikke endnu. ;o)

    SvarSlet
  4. ut minder mig om at jeg skal have kigget til mine Dahlia knolde!

    SvarSlet
  5. Klokkeranke har jeg kjøpt meg nå og er veldig spent på hvordan den er. Tror jeg må lese meg opp på den.

    Så mange og lange skudd Dahlia'n dine har. Dem har nok hatt det godt i vinter!

    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlet
  6. Jeg har ingen klokkeranker i år, de ville ikke rigtig spire.
    Du er godt nok heldig med dine georginer, hold da op hvor er de langt. Mine har ikke vist skyggen af liv endnu, skønt de har stået i muld længe.
    Jeg har bestilt gule anemoner ved Thyboesminde stauder, men ikke fået dem endnu.

    SvarSlet
  7. ........hvor godt de trives Ulla - det glæder mig ;0) Mine egne har også klaret flytningen godt ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er bare så glad for dem og håber de vil trives i mit bed når de kommer derud.

      Slet
  8. Hold da op, hvor er de kæmpe dine klokkeranker
    ... mine er kun 4-5cm :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.