Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 21. april 2012

Nu begynder showet snart

Tulipan-showet...
Det er lige op over at de næste tulipaner springer ud og giver Purissima selskab.

Dette bed er nyetableret i efteråret og er endvidere beplantet med spændende nye roser som Scepter'd Isle, Brother Cadfael, Heritage og The Alnwick Rose. Der er forskellige stauder, bl.a. et par forskellige stjerneskærm, solhatte, kattehale, brudeslør, pragtskær, lupiner, drejeblomst, floks m.v. Altsammen i lyserøde-pink nuancer med et strejf af hvidt.   (ja,ja og lige nu et strejf af gult)


Tulipanerne der står i knop her er Mount Tacoma.


Jeg havde faktisk helt glemt at jeg fik lagt 15 pinseliljeløg i efteråret. De første er sprunget ud, men jeg er i tvivl om der kommer blomst i alle 15. Vi får se... de skal være mere end velkomne.


Her er det (vistnok) Pink Impression - også en ny tulipan fra efteråret. 


... en der ligner Purissima, men såvidt jeg husker er det Spring Green, som står ved siden af benveden - et godt match, synes jeg selv. Jeg synes dog ikke den ligner en typisk Spring Green, jeg må vist sammenligne billeder, når den springer helt ud.


Sådan ser der ud ved hoveddøren for tiden:
Narcissen er White Lion


Lige et par billeder at noget andet fra haven:

Her kommer clematis The President til at vokse op sammen med efeu, som efterhånden har helt godt fat.
Små skovanemoner ved kanten af dammen
Her skyder solhat op af jorden.

Sluttelig denne solskinsgule primula  med ønsket om masser af solskin i morgen søndag.
Vi har ikke fået regn i dag, haft sol hele eftermiddagen, men det er vist ikke tilfældet i mange andre dele af landet, så hermed deler jeg lige lidt solskin med jer.






19 kommentarer:

  1. Åhh........alle de skønne tulipaner du har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget glad for dem og så spændt på at se dem i blomst, da mange af dem er nye i min have.

      Slet
  2. Ja så har vi haft ens vejr :o) Vi fik en kraftig byge for en times tid siden.
    Skønne tulipaner dejligt når de for alvor begynder at blomstre. Min Spring Green ser slet ikke ud som din, så måske er det alligevel en anden, du har der. Ellers er mine ikke Spring green, men jeg har skilt ved, hvor der står at det er den og når jeg googler ligner den godt nok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg tænkte det nok - jeg må ha' fået noteret forkert. Egentlig synes jeg de med lidt god vilje også ligner de andre Purissima.

      Her gav det en ordentlig regnbyge ved 23-tiden.

      Slet
  3. Det er så dejligt, tulipaner er en fantastisk opfindelse. Tak for kigget

    SvarSlet
    Svar
    1. Tulipaner er simpelthen løgvæksternes dronninger - synes jeg :)

      Slet
  4. Dejlige muntre billeder. Ja en SKØN tid vi går i møde. Vi holdt konfirmation i går og heldigvis holdt det tørvejr. Og lige nu ser det meget lovende ud, når jeg kigger ud ad vinduet. God søndag.. :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med konfirmationen, heldigt at I havde tørvejr. Der kan ellers komme heftige byger ret pludseligt.

      Slet
  5. Tulipaner i store mængder. Du må have lagt en del i efteråret og bliver nu belønnet med masser af blomster. Det er da herligt. Glæder mig til at følge dit bed med de rosa nye roser. God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne, ja tulipanlægning er faktisk en af mine store efterårsaktiviteter, jeg synes der er rigtigt mange løg, der frister.

      Slet
  6. Dette kommer til å bli kjempe flott når alt blomstrer! Gleder meg til å se bilder av alle skjønnhetene!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder mig at du læser med - der skal nok komme billeder :)

      Slet
  7. Sikke et show, hvor er det flot :-)

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  8. Hej. Hold da op sikke nogle billeder. Det lyder rigtig spændende med alle roserne og stauderne i dit bed. Det glæder jeg mig til at følge. Jeg tror, det bliver så flot, når det kommer op det hele!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok vise det hele frem, jeg glæder mig også vildt til at se alle blomsterne for første gang.

      Slet
  9. Dejlige billeder - og skøønt med alt det, der blomstrer. Det er lidt hyggeligt, når man sådan kan overraske sig selv med løg, man havde glemt, at man havde lagt - det kender jeg alt til :-)
    Fint med det nye stakit i øvrigt :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe, ja man bliver så glad når det hele står i knop og springer ud. He-he ja man kan jo godt tabe overblikket over hvad man fik puttet i jorden i efteråret.

      Slet
  10. Wow, hvor har du mange tulipaner på vej. Det belønner sig virkelig at knokle med løgene i efteråret :-) Pink Impression er rigtig lækker, og hvor er Pinseliljen køn. Dem har jeg slet ingen af.
    Og selvfølgelig synes jeg at din gule primula er skøøøn, det er virkelig rent solskin i blomsterform :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne, ja det er bare med at få puttet nogle løg i jorden i efteråret, det lønner sig rigeligt mange forår efter, hvor man bare bliver så glad for det.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.