Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 14. april 2012

...hvor krukket

Tillad mig at prale....

Her er vores roser i krukker, de har overvintret i drivhuset og er nu taget frem, enkelte står endda med knop.

Nu bliver der plads til en hel masse små frøplanter i drivhuset, hvilket er på høje tid.

Dejlig morgensol:


Benjamin Britten:


Hansaland og Complicata - begge nye fra efteråret:


Kan ikke huske navnet, men en rød rose i hvert fald:















Nedenstående billeder af den dejlige Purissima og narcisser i det skønne morgenlys.

Nu tager vi til familiefødselsdag i det vestjyske.

Ha' en forrygende havedag, derude :)


22 kommentarer:

  1. Sikke da en skøn collage.

    God weekend.

    SvarSlet
  2. Der må godt prales :) de er skønne. Vi troede - fejlagtigt - at en lille opstammet rose godt pakket ind kunne overleve udenfor. Det kunne den ikke. Øv. Men så kan man jo lære det.

    Rigtig god weekend.

    Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor ærgerligt, Lise Lotte. Jeg tror også at de opstammede roser er meget sarte, men har ingen erfaringer med dem.

      Slet
  3. Det må du godt prale af! De er da bare flotte, og ser sunde ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. ... dejligt med alibi til pral - det gælder selvfølgelig for alle!

      Slet
  4. Hej Ulla. Jeg synes også, du helt klart gerne må prale. Hvor ser planterne sunde ud. Det var smart at have dem i drivhuset vinteren over! Jeg har blandt andet sået blå jakobsstige og hvid digitalis, som endnu ikke spirer.Jeg overvejer at sætte dem ud i drivhuset men ved ikke rigtig om det er løsningen? Måske kan du svare på det? Det er ca. 14 dage siden, jeg såede dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Her blander jeg mig lige, jeg har nemlig også sået hvid digitalis, den er meget længe om at spire. Jeg har haft mine inde i varmen hele tiden, og nu spirer det, men det er over en måned siden jeg såede dem. Jeg fik dem af Bente først i februar.

      Slet
    2. Hej Birgitte, tak for rosen... Jeg har ikke noget klogt svar vedr. digitalis. Har selv en frøpose med hvid digitalis liggende, hvor der står "kan forspires i juni og plantes ud i september, blomstrer året efter. Sås på friland i april-maj på blivende sted. Vil da blomstre året efter". Jeg har ikke sået endnu og vælger nok løsning A.

      Men umiddelbart ville jeg sætte dem i drivhus nu, for at lysmængde og temperatur kan passe sammen.

      Slet
  5. Jeg ville bestemt også tillade mig at være stolt og prale lidt, hvis jeg havde så fine planter at vise frem her midt i april :-)
    Lad os pakke janteloven langt væk, og lad os være glade og stolte over det der lykkes for os :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes, væk med janteloven - den er heldigvis ikke fremherskende i Bloglandia, det er jo dejligt. Tak :)

      Slet
  6. Imponerende med dine roser... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. ... tak :) Vi har haft krukkeroserne i drivhus i flere vintre, og det er da et trick, der dur.

      Slet
  7. Så flott at rosene dine kommer igjen! Jeg er ikke alltid like heldig med mine!

    Kjempe flotte påskeliljer du viser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi, tak skal du ha'. Jeg lykkes heller ikke med alle mine roser, men med de fleste. Jeg er selv fuldstændig vild med de lysegule påskeliljer for tiden.

      Slet
  8. Ja når du snyder og har dem i drivhus, kan du sagtens have knopper i roserne allerede :o) Mine er knap ovenfor jorden, men der er da begyndende skud i dem alle, så må vi se, hvor meget de bliver til i år. Tillykke med dine, glæder mig til at se dem i blomst
    Dejlige billeder i kavalkaden. Purissima er fantastisk.
    Håber du har haft en god tur til det vestjyske.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Snyd er tilladt.... Det har været en dejlig 18-års fødselsdag hos min niece i Hemmet, Vestjylland og vi har smovset i mad og kage... Ja, Purissima er meget skøn, jeg skal have flere af denne tulipan, helt sikkert!

      Slet
  9. Pral du bare løs, for det har du da god grund til. Hvor ser de sunde og dejlige ud, dine roser. De har da haft en god vinter i drivhuset :-)
    Jeg skal også have lidt af de store ting rykket ud af mit drivhus nu, for det kniber virkelig med pladsen til frølingerne. Men de lover jo kulde igen natten til mandag, så jeg venter lige et par dage mere.
    Det er en virkelig smuk collage med narcisser og purissima. Nu må mine altså også godt snart springe ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. (smiler) Tak. Nu må den kulde godt snart være færdig for i år. Jeg glæder mig til at se dine narcisser og Purissima. Snart :)

      Slet
  10. Hej Ulla og Høneballehaven. Tusind tak for jeres svar. Jeg tror, jeg lader dem blive indendøre og gør ligesom Lisbeth, for hendes spirer åbenbart nu. Det var dejligt at få det afklaret!

    SvarSlet
  11. Pral bare løs. Du HAR noget at prale af. Hvor er de fine.
    Flot collage.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaaak:) Det glæder mig at I kan lide det.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.