Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 12. april 2012

Dagens farve: Creme... og så gul & grønt

Purissima tulipanerne står smukt. I dag med regndråber på...




Forleden købte jeg nogle nye narcisser, som blev plantet i en krukke. Sidenhen skal de i mit hvide bed.
Det er White Lion, og den første er netop sprunget ud:


... et andet sted i haven:


På terrassen står krybende benved flot med nye friske skud:


Er det ikke bare en skøn farve...

13 kommentarer:

  1. Forstår ikke helt hvorfor en del haveejere har det så svært med gule farver i haven. De gule blomster og buske du viser er så fine :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er også ret vild med det gule indslag, som selvfølgelig bør afstemmes efter omgivelserne. Tak for "roserne".

    SvarSlet
  3. Det kommer an på, hvad det er for noget gult og hvor meget. Jeg har tre buske forsythia, som står tæt sammen, det er for meget og noget af det første, vi fik plantet i den store have.
    Sjovt nok er min tulipan purissima også lige sprunget ud i dag, den er rigtig sød, synes jeg.
    Din krybende benved er flot, men jeg synes ikke, den kryber.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. næh... det tænkte jeg faktisk også på, da jeg skrev "krybende"... men måske hedder den noget andet? Hjælp modtages gerne, som I ved.

      Slet
  4. Gode billeder.
    Hvor har du dog mange fine gule farver i din have. De lyser bare op.
    Jeg er en af dem der godt kan li`gule farver.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  5. Benveden min kryper mye i løpet av et år. Jeg må dra grenene ut fra plantene omkring. Den lager nemlig nye røtter fra grenene. Men den er ikke så fin og gul som din. Lysegult er fint!

    SvarSlet
  6. Dejlige gule farver. Lige efter mit hovede :-)
    Purissima er bare en af de skønneste tidlige tulipaner, synes jeg.
    Jeg har rigtigt mange i forvejen, og alligevel måtte jeg lige have en pakke mere i efteråret. Og de formerer sig også godt synes jeg. En ren win-win tulipan :-)
    Det var skønne narcisser du fandt.
    Benved, krybende eller ej, er også en af mine yndlinge i haven. Den er bare så nem og køn.
    Jeg ordnede et bed idag, hvor jeg satte den til at krybe op i et hjørne forrige år, og jeg glædede mig sådan over hvor godt den allerede er i gang. nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne, jeg tror også at jeg skal have lidt flere Purissima. Jeg er ved at anlægge et "hvidt bed" og der er de jo selvskrevne.

      Det lyder da dejligt at man kan "forme" benved lidt. Det har jeg nu ikke gjort ved vores, idet de står som indgang til terrassen og dermed bliver de blot klippet når de bliver for voldsomme.

      Slet
  7. Det er da herligt med de gule farver lige nu. Benveden elsker jeg også, desværre gik to små buske med gulbrogede blade til i vinter, - det var ikke efter planen...!

    SvarSlet
    Svar
    1. ej, hvor ærgerligt - du må ha' en ny.

      Slet
  8. Hej Ulla. Ja, det er herligt med de cremegule farver. Man bliver rigtig glad af at se på dem. Mine tulipaner og narcisser står med knopper og glæder mig meget til at de springer ud, for så skal jeg tage rigtig mange billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at se dine billeder :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.