Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 8. april 2012

Roser på vej og andre knopper

Min fantastiske rose Queen of Sweden har overlevet vinteren i fin stil og står med store bladknopper. Jeg har beskåret den lidt, men ladet den beholde højden på nogle af grenene.



Her er den i den fantastiske morgensol:



Om nogle måneder ser billedet således ud - jeg glæder mig...


Her er Comte de Chambord i aktuelt billede og et sommerbillede:


Ny rose her hos mig, har ikke set den i blomst endnu, da vi købte den i efteråret, men det tegner da meget godt....   det er LADY Emma Hamilton:


 Løjtnantshjerte er godt på vej, denne er lyserød:


 Den første rhododendron, der blomstrer i vores have er Gartendirector Glocker, som står på terrassen:


Hortensia med nyt og gammelt
Inden længe klipper jeg blomsterstanden af og gemmer den til dekorationer:


Nu kalder solskinnet udenfor igen - fortsat god påske til alle :)



16 kommentarer:

  1. Der er da rigtig gang i væksterne hos dig - hvor er det dejligt :-)
    Og der er hun jo igen, den skønneste af de skønne. Suuuk! Hvor jeg altså bare glæder mig helt vildt til at mine 5 ankommer :-)
    Ha' en rigtig dejlig dag!
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå at du glæder dig til, det bliver helt forrygende med 5 dronninger.

      Slet
  2. Dejlige roser du har. Det er vist en populær rose Queen of Sweden, men det kan jeg godt forstå. Lady Emma Hamilton er også en skøn rose. Det bliver dejligt når roserne blomstrer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg er også meget spændt på Lady Emma Hamilton.

      Slet
  3. Skønt der er liv i dine roser, to af mine yndlingsroser viser desværre ikke tegn på liv :o( Ladyen er en skøn rose, jeg købte en sidste år, som stod så fint indtil den fik rosenstængelsyge, men den lever da endnu og jeg fik tre mere forærende for en måneds tid siden.
    Nu må jeg også i haven igen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg glæder mig rigtigt meget over mine roser, som næsten alle ser ud til at komme fint igen. Er meget spændt på Lady'en - det er sjovt med en ny rose.

      Ja, i dag regner det her, men det gør det vel også hos jer.

      Slet
  4. Det vil tage 2 måned til roser vil visse sine smukke blomster.. Men alligevel - flotte billede :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, der går lidt tid før de blomstrer, men så kan vi gå og glæde os.

      Slet
  5. Skønne billeder af de fine spæde knopper og vækster - sikke de kan få forventningens glæde igang.
    God påskedag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, forventningens glæde skal man ikke kimse af.

      Slet
  6. Hvor er det dejligt at se, men bliver du, ligesom jeg, ikke bekymret for dine roser, når de lover frostgrader?

    SvarSlet
    Svar
    1. Sussi, ikke så meget når vi først er henne i midt april. Roserne kan godt klare lidt frost.

      Slet
  7. Alltid like spennende om rosene har klart vinteren! Du har virkelig mange flotte roser i hagen!

    Ha en fortsatt fin påske!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Vivi - jeg har slet ikke set om du mon ikke også har roser ?

      Slet
  8. Når je gser de fine blade på roserne, begynder jeg allerede at drømme om sol og sommer :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.