Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 20. juli 2015

Scepter'd Isle og noget om inspiration


Scepter'd Isle ... er navnet på en skøn lyserød Austin rose.

Første gang jeg hørte om rosen med dette svære navn var hos Signe, da hun havde bloggen "Signes Vals" og rigtigt mange gange viste de smukkeste billeder af Scepter'd Isle ved hendes havelåge.

Jeg var totalt solgt !

Fik købt mig mit eget eksemplar - en lille bitte barrods-udgave i efteråret 2011, om hvilken der stod at den ville blive 90 cm høj.

Rosen blomstrede første gang i 2012 og nu er det så 4. sæson her hos mig.

Min begejstring for rosen er ikke blevet mindre - den er nærmest blevet øget i takt med rosens vækst.

90 cm...   ??

Hos mig er den i år en busk med en diameter på over 150 cm og den er højere end mig, hvilket vil sige "over 150 cm".



Jeg tænker på Signe hver gang jeg er ude at pusle om rosen, og det er jo bare ét eksempel på hvordan man her i blogland kan blive så inspireret.


Her følger lidt flere billeder, de er taget for et par dage siden.








13 kommentarer:

  1. Kære Ulla hvor er den bare skøn! Jeg har noget at glæde mig til kan jeg se. Min blev sat her i sommer, så jeg er bare god for den enkelte blomst der er kommet. Men kors hvor er din vidunderlig. kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal helt sikkert glæde dig, det er en skøn rose.

      Slet
  2. Ja det er en skøn rose, og den bliver så høj, at den er lige i næsehøjde. Det gør ikke noget, for duften er skøn.
    Knus

    SvarSlet
  3. Det er en formidabel busk, du viser. Mon ikke du har ladet den vokse op uden særlig meget beskæring. Det er rigtigt, at man kan andet end undre sig over at en vissenpind af en barrodsplante kan udvikle sig så smukt og frodigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke beskåret den ret meget i år, men næste år må den have en god tur med saksen. Ja, man forundres - ligeså når der kommer en kæmpe Dahlia ud af en knold og en smuk sommerblomst ud af et frø...

      Slet
  4. Hej Ulla.ÅH !!! hvor du lokker.For det er da en skønhed.Har et par store tomme krukker............så?
    Det er bare så dejligt som man bliver inspireret af hinanden.
    Signe fik også mig til at købe Queen of Sweden.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi-hi :) Ja, og Signe blev inspireret af mig til sin Queen of Sweden.... sådan går det lystigt rundt omkring i blogland. I lige måde.

      Slet
    2. Ja, det er lidt sjovt :-) Og nu er jeg da lige blevet inspireret til at få dem igen i min nye have - de er bare så skønne begge to!
      Knus
      Signe

      Slet
  5. Ja, Ulla, dette er en utrolig lækker rose. Min er også over 150 cm, så den har nok også glemt at læse på skiltet. Super billeder du viser af denne skønhed. Mange mennesker - inkl. mig selv - er også meget begejstret for Geoff Hamilton, som godt kunne minde en smule om denne, men Øernes Scepter er lige så skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke altid nemt med de planter, der ikke kan læse skiltene... Jeg har ikke Geoff Hamilton, men har set billeder af den mange steder, virkelig også en skønhed.

      Slet
  6. Det er netop noget af det jeg så godt kan lide her i bloglandia. At inspirere og blive inspireret.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.