Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 30. juli 2015

Det nye solhat bed

Tiki Torch  (tilføjet senere)


På plantemarked i september sidste år købte jeg nogle forskellige solhatte og en røllike, og altsammen blev etableret i et nyt bed et tilpas tørt sted i haven - nemlig ved en vestvendt mur, hvor der ikke kommer så meget vand.

Det tegner meget godt og der er kommet blomst flere af solhattene.



Der blev også plantet en bid af min bjergmynte, som ellers gror i rosenbedet og en sedum blev flyttet hertil også.

Tomato Soup

Hope
 Jeg er også meget glad for den rødlige røllike, som passer fint til solhattene.




Hope



Der kommer selvfølgelig en update på dette bed når der er kommet mere fart over feltet.

22 kommentarer:

  1. Det bliver spændende at se. Mine solhatte er også så småt i gang, men det går lidt langsomt i år. Første billede er flot, hvad hedder den?
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har jeg lige tjekket noterne. Den øverste hedder Tiki Torch. Ja, jeg har læst at sneglene har spist nogle af dine solhatte - det ser ikke ud til at være tilfældet her. Heldigvis.

      Slet
  2. Fin farve på den første solhat du viser - se ud som om den er lysegul med lidt rødmen i kanterne - håber du viser den helt udsprungen.
    Jeg har fået mod på en ny runde med solhatte efter jeg blev lidt klogere af at læse om dem i indslagene hos Marianne /Staudebedet - så nu graver jeg dybt og lægger grus i bunden af plantehullet fordi jeg har det fugtigt alle steder i haven.
    Jeg fik en lille ny frøplante i blomst for et par dage siden - den tegner til at blive fin stærk pink d,v,s lidt kraftigere i farven end Magnus - måske har den også lidt af de orange gener i sig fra de solhatte der døde for mig for et par år siden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Berit - det er sjovt med solhattene, når det lykkes, men jeg oplever også vanskeligheder med dem nogle gange. Jeg har i to omgange investeret i flere Fatal Attraction og plantet dem i bedene, men aldrig set dem igen. Hvis jeg får mod på det igen, må jeg også lægge grus og sand i plantehullet. Mit solhatbed med Magnus solhattene er dog altid en succes. Held og lykke med dine.

      Slet
  3. Spændende at se hvad bedet bliver til med tiden :)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla
    Hvor ser det fint ud i dit nye solhatte bed, glæder mig til at se bedet i fuld flor ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber at det vokser lidt mere tæt sammen end det er nu, men vi får se.

      Slet
  5. Fandt også lige en 'glemt' solhat i mit hvide bed i dag, da jeg ryddede op og klippede ned, nu håber jeg, den ka' li' at komme frem i lyset! Det ser fint ud i dit nye solhat bed, mange spændende farver. Mine er ikke så langt endnu, at de viser farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét kan den garanteret. Ja, man kan komme til at glemme at man plantede solhatte i bedet og så forsvinder de ligeså stille igen, de vil ikke stå klemt.

      Slet
  6. Skønne solhatte, dem bliver vi aldrig trætte af.... :o)

    SvarSlet
  7. Så fina solhattar, Rölleka köpte jag en gul förra året, men den har inte kommit upp. Hoppas på att solhattarna skall blomma, gillar dem mer och mer. Finns så många fina färger.
    Ha det fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika, ja der findes mange forskellige og flotte solhatte. Jeg oplever nu at det kan være svært med mange af de nye sorter.

      Slet
  8. Hej Ulla

    Jeg havde også satset på nye solhatte til i år - men de er flere gange blevet barberet ned af snegle.
    Får nu lyst til at prøve igen - du viser nogle flotte!

    Ha en dejlig dagf

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkeligt ærgerligt med de snegle, her ser solhattene ud til at kunne være i fred. Ja, man får vildt meget lyst til en masse solhatte når man ser dem hos andre, de er så "grafiske" at se på.

      Slet
  9. Hej Ulla.Dejligt med et nyt bed.......................og solhatte kan jo godt være en lidt vanskelig plante.
    Skønne farver du har valgt.
    Har ligesom Frede opdaget et par af mine da jeg klippede ned i mit hvid/gule bed.
    Håber på en dejlig solrig uge knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber også på sol, vi trænger - planterne og vi :)

      Slet
  10. Ja, du kunne sikkert lige så godt hedde solhat som anemone. Fart over feltet synes jeg desværre,det kniber lidt med her i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nja.... det er der en anden sød blogger, der hedder :)

      Slet
  11. Det er da et godt valg du har sikret dig...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.