Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 5. juli 2015

Lidt fra havedammen

Fik lige lyst til at vise lidt billeder fra havedammen(e).

De er lidt grønne i det, især den store, men jeg synes alligevel at de er en vigtig del af haven lige nu og planterne omkring står flot.




Vi skal have renset lidt ud i alger og skiftet noget af vandet i denne dam.





Her set sådan lidt foroven. Jeg står oppe på halvmuren over til naboen...





Billederne er taget inden for de seneste 3 dage men er ikke alle fra samme dag.


Det tegner til at blive alletiders søndag - god dag i haven til jer derude :)

9 kommentarer:

  1. Ja også jeres havedam er et dejligt parti i haven, det er jeg ret vild med, men det er et stort arbejde at holde det, specielt at holde det fri fra alger, der er altid alger i mit lille bassin.
    Også god søndag til dig
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er da nogen vedligeholdelse, men Malcolm tager denne opgave, han hygger sig med det.

      Slet
  2. Kære Ulla Det er en flot havedam I har meget frodig. Det er vidunderligt også at have vand i haven , giver en dejlig ro. Jeg kunne også godt tænke mig et bassin. Men man skal jo lige finde ud af hvor det skal ligge. :-). Jeg tror, at jeg har fundet ud af, hvilken plante jeg foruden Kvan og Penstremon og havekoloniens fik med hjem af jet. Jeg så en plante på Instagram det ligner den til forveksling. Det er en Astrantia eller stjerneskærm. Kan det passe? Hav en dejlig søndag og hils Malcolm. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina, det var helt bestemt en stjerneskærm/Astrantia du fik af os, desværre har jeg ikke sortsnavnet, men måske er den mørk, det er dem vi har flest af.

      Slet
  3. Kære Ulla. Hvor er det smukt. Jeg er vild med Hosta og især de meget spættede (gerne med gult). Jeg har jo kun et meget lille bassin, så jeg skal ikke bruge så meget omkring. Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar :) Vi er også blevet ret vilde med hosta og har købt flere de sidste år.

      Slet
  4. Hej Ulla, hvor er jeg altså bare en lille smule misundelig på jeres havedam, jeg elsker vand i haven. Men vi har ikke noget strøm til pumpe og den slags i kolonihaven.
    Så jeg nyder i stedet dine billeder. Jeres have ser da så smuk og frodig ud. Man ser tydeligt at i er et par rigtige havenisser :o)
    Forsat god søndag
    Kh Linda

    SvarSlet
  5. Hej Ulla.Skønne billeder fra jeres havedamme.......................og spørger som Lisbeth.Er der ikke meget vedligeholdelse?
    Jeg må vist nøjes med mit nye spejlbassin.
    Det har været ekstremt varmt her hos os.........................har over 30 grader i vores stue.
    Håber på lidt regn.Men ikke skybrud.
    Håber også at du er færdig med at male vinduer.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. NU er vi færdige med at male vinduer :) Jo, der er nogen vedligeholdelse, især fordi vi har fisk i, men Malcolm kan lide at passe sine havedamme, så jeg nyder dem bare og tager billeder :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.