Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 11. juli 2015

Blot lidt collager...


Der sker så meget i haven lige nu og man får bare lyst til at vise alting frem, så kære læsere - nu må I stå for skud igen :)

Der er nye roser i blomst og der er skønne stauder som glæder mig dagligt med deres smukke blomstring.

Clematis, som har holdt pause et par år og en helt ny Diana, som her i 2. sæson viser mere blomst end sidste år.

The Generous Gardener - oppe på naboens hegn - ny i haven

Prinsesse Diana - en lækker sag.

Klartrerosen Leverkusen med knapt så store gule blomster. Også på naboens hegn.

The Eden Rose - ny fra sidste år.

Ridderspore - vistnok MidBlue - første gang den blomstrer.

Dahliaen lyder navnet Dracula

Rose Jacques Cartier, clematis Silver Moon, græs Intense Blue,
broget benved ved terrassen og unavngiven digitalis

Valmuer, digitalis, hvide pæoner, Verbascum Violetta


Fortsat god sommer - jeg napper en lille pause her på egen blog.

5 kommentarer:

  1. Dejlige billeder og skønt at du ikke er så hårdt ramt af blæsten. Igen må jeg se den skønne Princess Diana og igen må jeg sige, at hun er død hos mig ikke mindre end to gange.... æv æv æv, for hun er så fin! Valmuer, digitalis og pæoner er da sommer så det basker! :o)

    SvarSlet
  2. Lækre collager - Dracula ser måske dyster ud i skyggen? Ellers forstår jeg ikke navnet på den smukke dahlia.

    SvarSlet
  3. Kære Ulla lækre planter og flotte billeder, det kan vi ikke få nok af. Princess Diana er bare så skøn. Købte den sidste sommer, troede jeg . Det viste sig at være en helt anden. Tror jeg må forsøge igen, den er bare vidunderlig. rigtig god pause. Kh Tina

    SvarSlet
  4. Så fint det blommar hos dig.
    Ha det bra!

    SvarSlet
  5. Hej Ulla.Jeg har forgæves prøvet at få fat i Diana.................den er da bare skøn.
    Men dejlige collager du viser.Der er bare SÅ meget at nyde i haven lige nu.
    Rigtig god ferie knus Jette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.