Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 10. juli 2015

Det nye flammebed ved drivhuset



.... tegner godt allerede.


Vi har plantet mørke og orange og stærkt pink blomster i en blanding af liljer, roser, stauder og dahlia.


Lige nu er der ved at komme gang i sagerne, og jeg synes at det tegner godt.

Her til højre ses i forgrunden rosen Darcy Busell og bagved rosen Noble Anthony. Liljens navn kan jeg desværre ikke huske.  Update:  Jeg fandt lige ud af at liljen hedder "Orange Ton"  (hvor originalt).

Jeg kommer naturligvis tilbage med en opdatering om et par uger.




William Shakespeare tv. og Falstaff th.



Sølvlys flankeret af roserne Pat Austin og William Shakespeare

Heuchera "Delta Dawn"



.... hvor er vinden dog til gene - også igen i dag ;(

10 kommentarer:

  1. Ja det er ikke nemt at tage billeder, mon ikke det bliver bedre i morgen.
    Foreløbig ser flammebedet godt ud, og det bliver nok bare bedre :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Her til aften har vinden faktisk lagt sig en del, skønt - for man bliver da træt i hovedet af den blæst og den ødelægger jo planterne.

      Slet
  2. Hej Ulla. Det ser bare rigtig godt ud allerede. Jeg glæder mig til at se billede igen om et par uger. Nej hvor er din Morten Koch helt fantastisk. Sikke fotogen den er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Morten Korch er helt særlig - og det er faktisk Lisbeth der inspirerede mig til at købe den sidste år.

      Slet
  3. Hej Ulla.Dit flammebed ser bare fantastisk ud.......................men surt med den blæst.
    Har været ude og klippe de sidste pæoner,og en masse roser ned.
    Godt at vi også har dahlia der tager over.Mine liljer er også lige på trapperne.
    Din Pat Austin rose er da bedårende.
    Jeg krydser fingre for at vinden lægger sig til i morgen.
    Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også klippet roser ned i dag og der kommer fortsat en masse i haven, som er værd at glæde sig til. Ja, Pat Austin er også en darling - uha, jeg kan næsten ikke nævne en favorit - jeg har nok 25 favoritter i rosenerne.... Tak i lige måde.

      Slet
  4. Når alle georginerne er sprunget ud, så vil bedet da eksplodere i farver. Det bliver spændende at følge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i hvert fald planen, nu får vi se.

      Slet
  5. Skønne billeder og sammensætninger, et flammebed lyser gevaldigt op.

    SvarSlet
  6. Åh - jeg er helt forelsket i 'Delta Dawn'....suk.
    Generelt fantastiske farver, men jeg elsker jo "flammefarverne" :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.