Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 21. juli 2015

Dalby og Thomas - et makkerpar?


Det jeg skriver om, er jo roserne Claus Dalby og Graham Thomas - hvid og gul - finder man en bedre kombi...   - de danner et perfekt makkerpar her i mit hvide bed.



Graham Thomas har jeg haft i mange år, og det er en af de bedste gule roser efter min mening.



Claus Dalby rosen købte jeg nærmest på dåbsdagen for rosen i maj 2013 og nogle var lidt bekymrede fordi jeg plantede rosen godt langt inde i mit hvide bed.

Det er blevet helt perfekt, idet Claus Dalby rosen nu er ca. 1,30 høj og står og stråler om kap med Graham Thomas.



Jeg ville kalde det et perfekt match.


Mon ikke også det er lidt ærefuldt for den hvide rose at komme til at stå ved siden af en berømthed som den gule Graham Thomas...



Jeg vil næsten tro det.



14 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Dalby og Thomas er helt bestemt et perfekt makkerpar - hvor ser det bare godt ud! I det hele taget fantastisk flotte rosenbilleder, du har vist i de seneste indlæg :)
    Fuglehuset nydes og beundres fortsat, og planterne fra jer trives - den røde kvan er så fin!
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda, godt at høre fra dig igen :) og dejligt at du er glad for fuglehuset og planterne. Ditto her :)
      knus

      Slet
  2. Perfekt makkerpar, og godt lige at se en Dalby med nogle år på bagen, jeg har nemmelig købt og plantet en i haven her i foråret.

    SvarSlet
  3. Nydelige roser og en vakker kombinasjon!

    SvarSlet
  4. Nummenum - der gad jeg godt indtage min eftermiddagskaffe.

    SvarSlet
  5. Spændende hvordan især Dalby rosen klarer sig på sigt, det må du holde os opdateret på også næste år. Hvornår kom den i blomst i år? Smuk er den i din have.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik, jeg tror at Dalby rosen klarer sig fint nok. Det er 3. år den blomstrer, og væksten er noget kraftigere i år end tidligere. Det første billede jeg har noteret mig i år er fra 02.07.

      Slet
  6. Spændende hvordan især Dalby rosen klarer sig på sigt, det må du holde os opdateret på også næste år. Hvornår kom den i blomst i år? Smuk er den i din have.
    Henrik

    SvarSlet
  7. Spændende hvordan især Dalby rosen klarer sig på sigt, det må du holde os opdateret på også næste år. Hvornår kom den i blomst i år? Smuk er den i din have.
    Henrik

    SvarSlet
  8. Hej Ulla. Et perfekt match - ser supergodt ud. Hils Malcolm.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, det gør jeg - lige over til Anders.

      Slet
  9. Hej Ulla.Det er helt bestemt et rigtig smukt makkerpar.Skal jeg have en gul rose skal det helt bestemt være
    Graham Thomas..............for den er da skønt.Synes ikke lige at min CD rose trives.
    Men måske står den for klemt nede i mit Høneballebed.Blomsterne folder sig ikke rigtig ud.
    Men den er jo også helt ny.
    Rigtig god dag i det jyske knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo ingen hemmelighed at en af mine yndlingsroser er netop Graham Thomas. Din CD rose skal da nok rette sig når den bliver lidt ældre. Håber jeg...
      I lige måde.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.