Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 21. december 2012

Vintersolhverv

Det er årets korteste dag i dag og dermed vintersolhverv. Nu bliver dagene igen længere, omend det går lidt langsomt her i begyndelsen.

Fra gammel tid var vintersolhverv Vikingernes jul, og man fejrer lysets tilbagevenden ved at tænde masser af lys.

Når jeg tænker på lysets tilbagevenden kan jeg ikke lade være med at vise mine hvide orkideer, som igen står i fuldt flor, faktisk har de nu været i blomst i flere måneder.

Nyd din solhvervsdag :)


9 kommentarer:

  1. Jeg vil nyde at dagene nu bliver længere. Og at ferien er trådt i kraft. Glædelig jul!

    SvarSlet
  2. Det er så skønt at det vender nu! Jeg er ikke så god til mørket ... Jeg har også mange blomster i mine orkideer. De er smukke :-)

    SvarSlet
  3. Det er så godt at vide at fra nu går det fremad mod lysere tider.
    Hvor er det nogle smukke hvide orkideer du har... :o)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Dejligt at dagene nu bliver længere.Og smukke orkideer du viser.
    Har selv rigtig mange der står i bryggerset, til de blomstre på ny.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
  5. Ja er det ikke dejligt at vide, at NU vender det og lyset kommer tilbage. Det er jo en gammel nordisk tradition af fejre lysets komme! Smukke orkideer. Hos mig er det pelargonierne, der blomstrer.

    SvarSlet
  6. Bare så smuk en orkidé! Og ih, hvor er det dejligt lyset igen tar til.
    God jul,
    Rose :-)

    SvarSlet
  7. Ja alene det at solen skinner gør, at vi nyder dagen dobbelt. Men det er da godt nok meget koldt.
    Dine hvide orkidéer er så smukke.
    God dag til dig.

    SvarSlet
  8. Smukke fotos med vinterens kølighed i sig!

    Her har vi tændt bunkevis af lys denne eftermiddag og glædt os over et lyset nu vender tilbage - sikke en glæde bare tanken giver mig!

    Dejlig aften og mange julehilsner fra
    Katinka

    SvarSlet
  9. Skønne fotos der rigtig viser det skønne lys der trods alt er i disse dage, når solen endelig er fremme :-)

    Dejlig aften til dig
    Lone

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.