Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 1. december 2012

1. december


Julemåneden begynder, åh så skal der hygges, bages og knases og vi skal finde pynten frem igen.

På sin vis skræmmende, som tiden iler, men dejligt med en måned hvor vi kan slå gækken løs med stearinlys og pynt.

Husk at stille forventningerne til dig selv og dine på "Acceptabelt" så december ikke bliver et stress helvede, hvor man frustreret prøver at nå mere end man kan :)










 
 
 


Den første sne faldt som tidligere nævnt forleden aften, da jeg lavede adventsdekorationer, men først til morgen blev der lejlighed til at forevige det smukke drys - nu kommer rhododendron rigtig til deres ret med et lille snepudder på.
 
Og solen er begyndt at titte frem, det bliver en dejlig dag :)
 
 


 
God december lørdag

16 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Hvor ser der dejligt ud hos dig,både ude og inde.Vi har først fået sne i nat her hos os.Så jeg må da også ud og få taget nogle sne billeder.
    Har ellers travlt med at lave dekorationer i den helt store stil.Men skal nok huske på at få tid til julehyggen.Rigtig god 1 december til dig og dine knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er så hyggeligt med juledekorationer og jeg glæder mig til at se lidt til dine også. God søndag, Jette :)

      Slet
  2. Ja, det er både dejligt men også lidt skræmmende at december ligger ny og ubrugt foran os. Dejligt fordi det er en hyggelig og venlig måned, hvor langt de fleste er i godt humør. Men jeg synes også, at det er lidt skræmmende, at vi allerede er i december igen - tiden går da alt for hurtigt.

    Vi har også et lille lag sne liggende - det er så eventyrligt og juleagtigt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. December er bestemt en dejlig måned, men hvor har du ret i at det næsten lige var december sidste år. Mon ikke mange har det på samme måde med tiden, som farer afsted.

      Slet
  3. Smuk dekoration og smukke snebilleder. Mine rhodoer hang allerede med bladene i morges, så meget havde det frosset i nat, men godt de finder ud af det.
    Du har ret i, at det er skræmmende så hurtigt tiden går, jeg synes ikke, det er ret længe siden, det sidst var 1. december.
    God og hyggelig 1. december
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, december igen - men så kom vi da over november, som også kan være en lang mørk periode, og nu kan vi se både lyset i stearin og næsten hen til den 21. hvor det hele vender igen. Ja, rhododendron lægger bladene nedad i denne kulde. Knus

      Slet
  4. Skønne billeder :-) Hvor ser det hyggeligt ud!
    Og tak for alle dine besøg hos HAVEFOLKET. Du er simpelthen bare så skøn en læser!
    Det er så motiverende for os, når nogen melder så positivt tilbage til os.

    TAK!

    Knus & god lørdag aften :-)
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, selv tak Lone - jeg er MEGET begejstret for jeres nye tiltag og fuld af beundring over det store arbejde I lægger i projektet. Stor, stor ros til jer :) Knus

      Slet
  5. Tak og i lige måde og du kan tro jeg vil nyde december Ulla og ikke noget med frustrationer og alt for høje forventninger til hvad jeg kan nå.....nej læne mig tilbage nyde og hygge og gøre ting jeg slapper af med ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som den helt rette indstilling, Dorthe. Jeg talte vist egentlig også lidt til mig selv i den sætning, men tror at mange kan tåle at læse med :) Man skal først og fremmest nyde december og de ting, man vælger at gøre. Knus

      Slet
  6. Hyggelige billeder du viser :-)
    Det er først her efter mørkets frembrud, vi har fået et lille drys sne hos os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Vi fik faktisk lidt mere sne i går eftermiddags og nu bevarer frosten det fint, og endda med sol på. Det er så smukt.

      Slet
  7. Kære Ulla. Ih hvor der oser af hygge hos dig. Hvor har du dog ret, vi skal huske og acceptere det vi kan nå og ikke stresse af sted. Håber jeg selv husker det :)

    Her er der endnu ikke kommet sne og det må også gerne blive væk. Har fået rigeligt de sidste par vintre, men smukt er det nu.

    Kh
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg talte jo selvfølgelig også lidt til mig selv... ved godt at man nemt kan komme til at planlægge alt for meget og bare få for travlt, men mon ikke mange har gjort den erfaring også ? Jeg kan godt lide sne og vinter, men i år har jeg ikke lyst til de store mængder, bare lidt.... Kan man selv bestemmme... gid...

      Slet
  8. Jeg er vild med de smukke glas du har hyacinter i! (billed nr. 5 set ovenfra). Det ser godt ud hos dig både inde og ude. Skønt at kunne hente materialer til dekorationer i sin egen have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente, ja dem er jeg også glad for. Købte dem til et julemarked for nogle år siden og det er så hyggeligt når de kommer frem igen hver december.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.