Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 20. december 2012

Nisseparade - nu er det snart....

Med juleferien inden for rækkevidde var det nok på tide at få årets lille jule-håndarbejdsprojekt færdigt.

Jeg faldt fuldstænding for disse små sjove nisser på en anden blog og gik selv i krig for en 14 dags tid siden.

De er strikket i restegarn i uld og fyldt med polyesterfyld fra hobbybutikken.

Filthjerterne lavede jeg sidste år - meget simple ting, som alligevel signalerer juleglæde - og så er det personlige ting, som jeg vil nyde at finde frem år efter år.




.... om jeg får lavet kvast i nissehuerne er uvist. Egentlig synes jeg de er fine uden.

Juleferie fra i morgen eftermiddag - oh, du dejlige fredag, hvor har jeg glædet mig ::))

16 kommentarer:

  1. Hvor er de søde dejligt at kunne tage dem frem hvert år.
    Jeg kan godt forstå, du glæder dig til juleferien. Bent havde sidste dag inden jul i dag.
    Knus og god ferie
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver dejligt med noget ferie. Tak for rosen.

      Knus og god ferie til både dig og Bent

      Slet
  2. Hvor er de da fine:) Også uden kvast.

    Jeg har sat en filtkugle i som kvast i nogen få af mine. Det er også sødt. Og så tænkte jeg på forleden, at en lillebitte klokke også kunne være fin.... Man kan jo gøre lige som man vil :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eva :) Ja, der er flere muligheder, som kan afprøves. Jeg vil nu også øge nissebestanden, når ånden lige kommer over mig igen.

      Slet
  3. Hej Ulla.Du er da ferm til håndarbejde.Det er nogle fine nisser og hjerter du har lavet.Rigtig god jul til dig og din mand knus Jette

    SvarSlet
  4. Jøsses hvor er de kære!!! Øv jeg ikke er særlig strikke-sej!!!:0)

    Mange julehilsner og hyggelig aften fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. søde små, det er de i hvert fald. Du kan jo en hel masse andet kreativt, det har jeg da selv set på din blog!

      Slet
  5. Der har rigtigt været gang i strikkepindene hos dig. De er meget søde de små nisser :-)
    Rigtig glædelig jul til jer, jeg glæder mig også vildt til at kunne tage hjem efter arbejde i morgen og holde en god lang juleferie (har planer om at flexe allerede fra omkring middag) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ah, det bliver godt med noget juleferie, Vivi - rigtig god jul til jer og få nu slappet godt af i ferien.

      Slet
  6. Nej hvor er de søde, og de kan jo pynte hvor som helst! Som Eva skriver en fin lille klokke eller en filtkugle, kunne da være sødt at sætte på toppen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og de er vældigt hurtigt lavet, når man først kommer i gang.

      Slet
  7. Hvor er de bare fine, og jeg tror nu, at jeg ville lade dem være kvastfrie.
    Min juleferie er netop startet og det er bare skøøøønt.

    SvarSlet
  8. Kvastfrie bliver de nok også her mens de er nyfødte, så må vi se... Skønt med juleferie, det er vi mange der rigtigt trænger til.

    SvarSlet
  9. Rigtig god jul til dig :) og god ferie (er selv gået på juleferie) Anne Gine

    SvarSlet
  10. Hvor er det nogle fine nisser! Dem må jeg prøve at finde en opskrift på. Glædelig bagjul og godt nytår:)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.