Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 12. december 2012

Julekonfekt


...  der er skisme ikke meget haveblog over siden her for tiden, men bær over med mig - om 12 dage er julen forbi og så har vi kun søde minder.

Julekonfekten blev lavet i går eftermiddags, det er altså en hyggelig beskæftigelse.





Mens de tørrer...


Bemærk lige den fine skål med guldkant... arvestykker fra mine bedsteforældres tid i Maugstrup præstegård, - det kan nok være at menigheden blev trakteret på fint service - der hører kaffestel med til det :)


Har du også lavet lækker konfekt ?

20 kommentarer:

  1. Nej, Ulla - det tør jeg da ikke endnu :) Jeg kender mig selv, og selvom jeg "gemmer" det bagest i køleskabet, glemmer jeg det desværre ikke. Men måske på søndag, når ungerne kommer hjem!
    Den ældste søn holder jul hos kæresten i USA, så vi forjuler lidt på søndag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også lidt... Men jeg har bestemt mig for at nyde i ugerne op til jul i stedet for i ugen efter jul, hvor man pludselig har fået nok af alt det søde. I må hygger jer på søndag, det er vigtigt med forjul, når man ikke skal være sammen juleaften :)

      Slet
  2. Det ser lækkert ud, i øvrigt :)

    SvarSlet
  3. Det ser lækkert ud, Ulla. Jeg har købt marcipan og nougat, men vi har gået og spist af det, så hvis jeg skal lave konfekt, skal jeg købe ind igen :-)

    SvarSlet
  4. Godaften Ulla.Hold da helt op hvor du juler.Det ser lækkert ud det du
    viser os.Jeg laver Baileys-kugler.Det er marcipan med en god skvat
    Baileys i -triller dem til kugler-overtrækker dem med chokolade og
    pynter dem med hvid chokolade.De smager bare godt.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. De mørke kugler på første billede er også Bailey kugler, det er overtrukket med chokolade og trillet i Nesquick.

      Slet
  5. Jeg nøjes med at kigge på konfekt herinde, så feder det ikke :)
    Jeg har rygrad som en vandmand når der er lækkerier i nærheden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sådan er det også med mig, men jeg kan godt nøjes med lidt ad gangen, så det bliver ikke så slemt.

      Slet
  6. Hvor ser det lækkert ud :-)
    Det gør ikke spor, at der også bliver skrevet om andet end haver ind imellem.
    Det er meget sjovt med arvestykket, som fortæller noget om dine bedsteforældres liv. Kommer til at tænke på, om det er en gammel tradition tilbage i din familie med præstgerningen, for så kan du sikkert finde en del oplysninger om dine aner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi, tak for kommentaren. Det er ikke en lang tradition med præstegernning i familien, kun min bedstefar var præst - jeg huske ikke hvad hans far var, men ikke præst i hvert fald. Slægtsforskning er ellers et spændende emne - er det ikke noget du gør en hel masse i eller husker jeg forkert?

      Slet
    2. Du husker ret, jeg har gjort en hel del i slægtsforskning, men det er lidt på stand by lige nu, synes det kniber lidt med tiden, men det er jo let at fortsætte, hvor jeg slap, om det så bliver indenfor overskuelig tid, eller om der kommer til at gå år inden jeg får tid igen. Spændende er det i hvert tilfælde :-)

      Slet
    3. Det løber jo ingen steder Vivi, du kommer sikkert i gang når du er kommet meget længere med haven.

      Slet
  7. Jeg tør heller ikke lave konfekt endnu, småkager går an, men konfekt niks, jeg spiser det og det sætter sig. Det ser nu lækkert ud, du har nok ikke det problem, ellers løber eller cykler du bare en tur.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ER lækkert.... og det sætter sig, vil jeg godt afsløre. Jeg løber og cykler skam ingensteder lige nu, hvilket jo ikke er så godt, men vejret er altså lidt i vejen.

      Slet
  8. Lækkert. Ja og også lækkert fad. Jeg kan også godt lide den gammeldags facon på fadet. God weekend, hvis jeg ikke kommer forbi igen inden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad for fadet og stellet. Det er sjovt at have noget, som er gammelt, og som ikke alle har.

      Også god weekend til dig :)

      Slet
  9. Hej Ulla. Uha, det ser godt ud. Jeg skal lave konfekt i dag!

    SvarSlet
  10. Ikke endnu søde Ulla......men jeg håber at ungerne og jeg kan gå dig i bedene her i week-enden hvis vi når det.....elllers starter min ferie på onsdag.....og SÅ skal der hygges ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.