Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 3. december 2012

Vinterbilleder

Vinterbilleder fra en skøn søndag

(selvom det blev mandag før de kom på...)
 
 




23 kommentarer:

  1. Flotte vinterbilder!

    Ha en fin mandag! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu er vinteren også kommet til Danmark :)

      Slet
  2. Godaften Ulla.Dejlige vinterbilleder fra din have.
    Fint foderhus du har.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Der har bare været trængsel ved foderhuset her de sidste par dage, det nyder vi da også.

      Slet
  3. Det ser dejligt og fredfyldt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det bestemt også :) Ingenting er stille som sne.

      Slet
  4. Dejlige stemninger fra din vinterhave. Der er ikke noget som sne til at skabe stemning.

    SvarSlet
  5. Gode vinterbilleder.
    Alting er flot med et hvidt lag sne.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  6. Åh dejlig blank (næsten i hvert fald:0)) is - smukt i vinterhavens kulde!

    Mange decemberhilsner fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Isen er et fint pejlemærke for hvor kold natten har været, det fryser hurtigt på den lille dam.

      Slet
  7. Smuk vinterhave Ulla......aå gør det ikke så meget at det er mørkt og koldt når bare der ind i mellem kommer nogle smukke dage som denne.....det er kræs for havesjælen ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, dejlig kræs, Dorthe - vi sætter jo begge to pris på vinter i denne stil, ved jeg :)

      Slet
  8. Vidunderlige havebilleder. Hvor er det skønt at vores haver kan tage sig så smukke ud, når de bliver klædt i hvidt. Dejlige hvide december, kunne det være meget bedre

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det pynter så skønt med et lag sne og med lidt sol på bliver det helt smukt. Velkommen til her på bloggen :)

      Slet
  9. Havedammen er flot her om vinteren også. Jeg glæder mig til vi skal i gang med vores til foråret.
    Jeg kan næsten ikke lægge foderet hurtig nok ud til fuglene i disse dage, væk er det og så må jeg hoppe i de røde træsko og ud igen med mer ;-)
    kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal også bare glæde dig, Rose - vand i haven giver så utroligt meget liv. Godt du husker fuglene !!

      Slet
  10. Hej Ulla,
    Sikke dog en fin vinterhave I har. Spændende med havedammen - men jeg må lige høre, på billede nummer tre - er det da en lille orange fisk der er frosset ihjel under isen? Det håber jeg ikke!
    Dbh Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mathias, den lille røde fisk er ikke frosset ihjel - der er masser af vand under isen. Du frister mig til at vise noget mere af havedammen, det må jeg gøre en skønne dag.

      Slet
  11. Hej Ulla.

    Dejlige vinterbilleder. Der er ikke noget som et drys sne,der kan guide julestemningen på vej.

    Det er sjovt med så store geografiske forskelle, der er at se rundt omkring på bloggene i dag.
    På Samsø er det åbenbart helt grønt og efterårsagtigt, du har fået et let, fint drys. Hos mig, lige syd for Kongeåen, er der kommet meget mere. Natten til søndag kom der nok 10 cm og det har sneet flere gange igen siden da. Ind imellem har det også tøet. Da vi havde mest sne havde vi nok knap 25 cm. Jeg sad fast i en snedrive med bilen i går, da pigerne og jeg havde været ude i skoven og gå en tur og kælke. I dag har det både tøet noget af tiden, og sneet igen her til aften. Jeg vil tro vi har imellem 15 og 20 cm sne på nuværende tidspunkt.
    Skønne, skønne vinterbilleder. Jeg elsker sne, når det er vinter. Jeg gider ikke gråvejr.
    Knus Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene, tak for din hilsen. Ja, jeg ved i hvert fald mange andre har fået meget mere sne end vi har, men der kommer nok også mere til os. Det var da en træls oplevelse at sidde fast i snedriven, men du tog det sikkert med godt humør. I år er det ekstra dejligt at sneen kom lige til december. Så kan den godt forsvinde igen når januar er forbi, efter min mening, men jeg er nu også glad for sne. Knus Ulla

      Slet
  12. Just found your Blog today. I really like the third photo down int he posting today. The ice and plant, very interesting. Jack

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.